  • 1. Data: 2005-02-17 13:23:49
    Temat: interpretacja ulgi remontowej 2004
    Od: "gmik" <g...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie o interpretację prawną ulgi remontowej 2003-2005.

    Limit odliczeń wynosi 24870 zł * 19% = 4725 zł

    Za rok 2003 miałem faktury w wysokości 1000 zł ,czyli odliczyłem 190 zł
    Za rok 2004 miałem faktury na kwotę 23.000 zł, czyli do odliczenia 4370zł
    Więc na rok 2005 mogę mieć faktur tylko na kwotę ok. 870 zł. Po
    przekroczeniu tej kwoty nie mogę już odliczać, a niestety wydatki będę miał
    większe niż te 870.

    Jednak w 2004 miałem fakture za remont instalacji gazowej na kwotę 5000 zł,
    więc teoretycznie mógłbym powiększyć odliczenie z tytułu remontu instalacji
    gazowej o dodatkowe 945 zł.

    Znalazłem taki zapis w tej kwestii: "Jeżeli podatnik, dokonując remontu lub
    modernizacji budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego, ponosi wydatki na
    remont lub modernizację instalacji gazowej, urządzeń eksplozymetrycznych lub
    urządzeń gazowych i w związku z tymi wydatkami przekroczy ww. limity
    odliczeń, wysokość odliczeń podwyższa się o kwotę 945 zł (189 000 zł x
    0,5%)."

    W momencie remontu instalacji gazowej w 2004 formalnie limitu ulgi nie
    przekroczyłem, przekroczę go dopiero w 2005. Czy ja mogę limit ulgi
    remontowej zwiekszyć o wydatki na remont instalacji gazowej czy nie? Czy ten
    cytowany zapis należy traktować dosłownie ?

    Może ktoś z Was wie, proszę o pomoc

    pozdrawiam
    gmik

  • 2. Data: 2005-02-17 14:03:00
    Temat: Re: interpretacja ulgi remontowej 2004
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 17 Feb 2005 14:23:49 +0100, gmik napisał(a):

    > W momencie remontu instalacji gazowej w 2004 formalnie limitu ulgi nie
    > przekroczyłem, przekroczę go dopiero w 2005. Czy ja mogę limit ulgi
    > remontowej zwiekszyć o wydatki na remont instalacji gazowej czy nie?

    Za lata 2003-2005 możesz odliczyć łącznie 4725 + 945 = 5670.
    W picie D już teraz zaznaczasz kratki 1 i 3.

    A nie wpłacałeś na wyodrębniony fundusz remontowy w spółdzielni?
    Wtedy miałbyś górny limit 6615 do odliczenia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i
    durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
    ukaz Piotra I z dnia grudnia 1708 r

  • 3. Data: 2005-02-18 11:47:31
    Od: "gmik" <g...@w...pl>

    > Za lata 2003-2005 możesz odliczyć łącznie 4725 + 945 = 5670.
    > W picie D już teraz zaznaczasz kratki 1 i 3.
    >
    > A nie wpłacałeś na wyodrębniony fundusz remontowy w spółdzielni?
    > Wtedy miałbyś górny limit 6615 do odliczenia.

    Nie wpłacałem bo to mieszkanie komunalne i remontuje je za własną kasę.
    Dzięki za pomoc

    może nie uzdrawiam
    ale też Grzesiek