  • 1. Data: 2005-02-17 12:40:21
    Temat: amortyzacja wg opratu ni jest dopuszczalna
    Od: "Telsil Zabrze" <4...@t...com.pl>

    Witam,

    moje biuro rachunkowe twierdzi, że wartość początkowa
    budunku, ktory został ulepszony (remont kapitalny)
    nie może być ustalona na podstawie operatu szacunkowego (wykonanym po
    romoncie a przed wprowadzeniem ponownie do użytkowania)
    - lecz jedynie na podstawie faktur za usługi i materiały poniesione na
    ten remont kapitalny.

    Czy to prawda?
    A może to zbyt daleko posunięta ostrożność Biura?
    Czy ktoś czuje się na siłach aby mi pomóc w ustaleniu
    prawdy? (najlepiej przepis prawny i/lub wyrok sądu)

    Władek

  • 2. Data: 2005-02-17 20:48:21
    Temat: Re: amortyzacja wg opratu ni jest dopuszczalna
    Od: "mdruda" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Telsil Zabrze" <4...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktoś czuje się na siłach aby mi pomóc w ustaleniu
    > prawdy? (najlepiej przepis prawny i/lub wyrok sądu)

    Maja racje. Nie mozna aktualizowac wartosci srodkow trwalych w oparciu o
    operat szacunkowy. Ustawa o rachunkowosci, o PDOF i PDOP jasno przedstawiaja
    jak ustala sie wartosc srodka trwalego (i jego ulepszenia) zarowno w ujeciu
    bilansowym jak i podatkowym.
    Pozdrawiam

    M.B.

  • 3. Data: 2005-02-19 08:25:43
    Od: "Telsil Zabrze" <4...@t...com.pl>

    Użytkownik "mdruda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przedstawiaja
    > jak ustala sie wartosc srodka trwalego (i jego ulepszenia) zarowno w

    ---
    Szkoda.
    duża szkoda ...
    A może jest jakaś metoda,
    która by pozwalała na określenie wartości rzeczywistej ŚT
    na poziomie cen rynkowych?

    Władek

  • 4. Data: 2005-02-19 20:38:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Feb 2005, Telsil Zabrze wrote:

    >+ Użytkownik "mdruda" <m...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    >+ > Maja racje. Nie mozna aktualizowac wartosci srodkow trwalych w oparciu o
    >+ > operat szacunkowy. Ustawa o rachunkowosci, o PDOF i PDOP jasno
> [...]

    ...na zdrowy rozum jest to dość jasne.
    Przecież przyjęcie innej metody pozwalałby na prowadzenie (pod
    przykrywką sprzedaży "ulepszanych" ST) nieopodatkowanej produkcji
    (rozumiejąc przez "produkcję" również roboty budowlane i wszelkie
    inne formy przetwarzania materialnego i niematerialnego).
    Jeśli WP ST + nakłady na "ulepszenie" doprowadziły do tego iż
    można sprzedać ową "rzecz" za więcej niż suma WP+nadkładów
    to ... jest to stan normalny :)
    *CAŁA* produkcja na tym się opiera. A różnica nakładów i ceny
    sprzedaży w momencie sprzedazy staje się zyskiem (dochodem)...
    i trudno pozwolić żeby ów zysk został wcześniej zaliczony za KUP :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)