  • 1. Data: 2003-11-13 14:13:34
    Temat: jak ksiegowac gdy nie wystawiam faktury ?
    Od: "DEG" <f...@w...pl>

    Jak w temacie.
    Mam mala siec internetowa i pieniadze wplywaja mi na konto. Ludzie nie chca
    faktury. Pytanie jak to nalezy zaksiegowac, zeby w razie czego nikt sie nie
    przyczepil. Czy jako przychod nieewidencjonowany ?? Ja nie mam pojecia.

    Drugie pytanie: Jesli kupuje urzadzenia sieciowe, ktore wykorzystuje przy
    budowie sieci to po prostu wrzucam to w koszty ? czy musze to jakos
    ewidencjonowac ? np. ewidencja wyposazenia ? (sa to kwoty rzedu 100-300
    PLN). Takiej drobnicy mam np. w sumie na 1500 PLN. CZy tylko faktura jako
    koszt i po sprawie ?

    Jestem platnikiem VAT.

    pozdrawiam
    DEG

  • 2. Data: 2003-11-13 21:05:51
    Temat: Re: jak ksiegowac gdy nie wystawiam faktury ?
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DEG" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > przyczepil. Czy jako przychod nieewidencjonowany ?? Ja nie mam pojecia.
    Hmmm, pewnie masz podpisane umowy... Jezeli nie to mozna w kieszen:-)
    Jezeli tak, to nie mam 100% pewnosci wiec nie odpowiadam.

> [...]
    > ewidencjonowac ? np. ewidencja wyposazenia ? (sa to kwoty rzedu 100-300
    > PLN). Takiej drobnicy mam np. w sumie na 1500 PLN. CZy tylko faktura jako

    Polecam lekture ustawy o podatku dochodowym osob fizycznych i google na
    historie grupy... Wydatki do 3.5000,00 pln to mozna w koszt jednorazowo,
    ewidencja wyposazenia bodajze od 1.500,00 pln. Poza tym zawsze pomocna
    bedzie kwalifikacja wydatku w oparniu o ustawe o rachunkowosci i moze jednak
    od czasu do czasu zaprzyjazniony/a ksiegowy/a?:-)

    > Jestem platnikiem VAT.
    >
    > pozdrawiam
    > DEG

    Pozdrawiam
    ŁG

  • 3. Data: 2003-11-14 06:44:03
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

> [...]
    > Jak w temacie.
    > Mam mala siec internetowa i pieniadze wplywaja mi na konto. Ludzie nie

    A co Ci szkodzi wystawiac. A jesli nie to chyba ewidencja sprzedaży ???
    Chyba tak sie to robi.
    Ale po przekroczeniu 20.000 przychodu z takich wpływów musisz nabyć kasę
    fiskalną.

  • 4. Data: 2003-11-14 11:25:44
    Od: "Martin Tupper" <m...@p...onet.pl>

    > Ale po przekroczeniu 20.000 przychodu z takich wpływów musisz nabyć kasę
    > fiskalną.

    Wydaje mi się, że nie ma takiego obowiązeku przy obrocie bezgotówkowym.

    Pozdrawiam
    Martin Tupper

  • 5. Data: 2003-11-18 09:41:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2003, Martin Tupper wrote:

> [...]
    >+
    >+ Wydaje mi się, że nie ma takiego obowiązeku przy obrocie bezgotówkowym.

    ...mi się wydaje że przy wpłacie przelewem na konto :) (znaczy:
    forma też się liczy !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)