    From: "Cyklista" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: jak nie zostać VATmanem -CD
    Date: Thu, 7 Mar 2002 13:33:53 +0100

    Witam!

    Kiedyś już poruszałem temat, jak uniknąć wejścia w VAT i dowiedziałem się,
    że likwidacja działalności i otwarcie następnego dnia pod inną nazwą nic nie
    daje, gdyż podatnicy są identyfikowani przez fiskus na podstawie nr NIP, a
    jak wiadomo podatnik będący osobą fizyczną dostaje go raz na całe życie,
    jakimś wyjściem jest chyba jednak założenie spółki cywilnej, nie wiem tylko,
    na co zwrócić uwagę?
    1. Czy mogę zawrzeć takową spółkę z kimś z rodziny (ojciec, teść, kuzyn)?
    2. Czy zyski musumy dzielić po równo?
    3. czy na czas działalności spółki cywilnej powinienem zawiesić lub
    zlikwidować działalność prowadzoną na własne nazwisko, czy wystarczy,że
    nie będę w tym czasie miał żadnych obrotów (prowadzę jedynie
    działalnoścusługową - jestem tłumaczem)?
    4. Czy druga osoba musi w tej spółce robić coś konkretnego, czy wystarczy,
    że po prostu będzie?

    Pozdrawiam

    Przemek