  • 1. Data: 2015-04-13 21:14:03
    Temat: jak obliczyć odsetki?
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Mam do zwrócenia pożyczkę z odsetkami.
    załóżmy że pożyczka wpłynęła w dniu 05.01.2015, a zwrot następuje
    31.01.2015(załóżmy że to dzień roboczy :) - za ile dni należą się
    odsetki? 27, 26 czy 25 dni?
    Jest jakiś paragraf na to?

    z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam,

  • 2. Data: 2015-04-13 22:58:01
    Temat: Re: jak obliczyć odsetki?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysiek wrote:
> [...]
    > załóżmy że pożyczka wpłynęła w dniu 05.01.2015, a zwrot następuje
    > 31.01.2015(załóżmy że to dzień roboczy :) - za ile dni należą się

    google -> kalkulator odsetkowy.

  • 3. Data: 2015-04-14 08:43:15
    Od: Krzysiek <s...@p...fm>

    W dniu 2015-04-13 o 22:58, witek pisze:

    > google -> kalkulator odsetkowy.

    acha, a jak kontrola z US zapyta "Jak Pan to policzył?" to odpowiem że
    w googlach było :)

  • 4. Data: 2015-04-14 09:44:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-14 o 08:43, Krzysiek pisze:

    > acha, a jak kontrola z US zapyta "Jak Pan to policzył?" to odpowiem że
    > w googlach było :)

    US nie zajmuje się kontrolą zwracania pożyczek.

    Zresztą, Krzysiu, co byś im powiedział? Że na usenecie dostałeś
    wyliczenie odsetek? 100zł w rękę i idziesz do prawnika, on ci wylicza,
    dostajesz fakturę, i w razie kontroli z US jesteś kryty jak Homo sovieticus.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-04-14 14:21:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Apr 2015, Krzysiek wrote:

> [...]
    > załóżmy że pożyczka wpłynęła w dniu 05.01.2015, a zwrot następuje
    > 31.01.2015(załóżmy że to dzień roboczy :) - za ile dni należą się odsetki?

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,8329
    6,20150115,art-110-116-termin.html

    Czytasz art.111.2

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2015-04-14 14:24:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Apr 2015, Krzysiek wrote:

> [...]
    [...]
    > acha, a jak kontrola z US zapyta "Jak Pan to policzył?"
    > to odpowiem że w googlach było :)

    A co skarbówce do tego?
    Przecież odsetki (również przy DG) opodatkowane są kasowo.
    A różnica 1/25 kwoty jest za mała, aby były podstawy do szukania
    dziury pt. "nieodpłatne świadczenie".

    pzdr, Gotfryd