  • 1. Data: 2002-04-23 08:51:31
    Temat: jak odliczać faktury Vat
    Od: "Beata" <b...@t...eu.org>

    Witam,

    jeżeli prowadząc działalność gospodarczą nie jestm płatnikiem vat to czy
    kupując np. materiały biuriowe do firmy, za które sprzedawca wystawił mi
    fakturę Vat, moge w koszty wpisać całą kwotę z takiej faktury czy kwotę
    pomniejszoną o podatek Vat ?
    Jak to wygląda w przypadku wliczania w koszty zakupu paliwa ?

    pozdrawiam
    Beata

  • 2. Data: 2002-04-23 09:07:45
    Temat: Re: jak odliczać faktury Vat
    Od: "M@rcin" <m...@i...pl>

    jeśli jesteś zwolniona z VAT wliczasz kwotę brutto. Z paliwem podobnie i
    zależy czy masz samochód wprowadzony w ew.środków trwałych bo jeśli nie to
    najpierw zacznij prowadzić ew.przebiegu pojazdu

  • 3. Data: 2002-04-23 09:53:27
    Od: "Beata" <b...@t...eu.org>

    dziękuje za odpowiedź

    samochód mój nie jest wliczony do EST
    prowadzę ewidencje przebiegu
    rozumiem z odpowiedzi, że w takim razie kwotę za paliwo, również wpisuję
    brutto a nie pomniejszam jej o podatek Vat
    oczywiście odliczam wszystko do wysokości ryczałtu wynikającego z
    przemnożenia liczby km przez stawkę

  • 4. Data: 2002-04-23 10:38:51
    Od: "M@rcin" <m...@i...pl>

    dokładnie

  • 5. Data: 2002-04-23 11:19:53
    Od: "Beata" <b...@t...eu.org>

    czego w takim razie dotyczy ustawa mówiąca o tym, że nie można odliczac Vatu
    przy zakupie paliwa ( a teraz i olejów i gazu), w przypadku aut osobowych
    ( do 500 kg)?

    czy to dotyczy tylko samochodów wpisanych do ewidencji środków trwałych?

    czy to może dotyczy tylko płatników Vat?

  • 6. Data: 2002-04-23 11:28:24
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

> [...]
    odliczac Vatu
    > przy zakupie paliwa ( a teraz i olejów i gazu), w przypadku aut

    Dotyczy odliczenia od podatku VAT należnego,
    a nie odliczenia w ogóle (w kwocie brutto)
    przy ustalaniu dochodu

  • 7. Data: 2002-04-24 20:39:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Apr 2002, Beata wrote:

    >+ czego w takim razie dotyczy ustawa mówiąca o tym, że nie można odliczac Vatu
    >+ przy zakupie paliwa ( a teraz i olejów i gazu), w przypadku aut osobowych
    >+ ( do 500 kg)?
    [...]
    >+ czy to może dotyczy tylko płatników Vat?

    Tak - tylko VATmanów.
    Nie wszystek VAT można odliczać - m.in. hotele i paliwo
    do "osobówek" idą w koszty brutto.

    Pozdrowienia, Gotfryd