  • 11. Data: 2006-10-08 14:43:40
    Temat: Re: jak przekazac w rodzinie pieniadze bez podatku
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jacuo" <p...@z...pl> wrote in message
    news:egaph2$rou$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A to niby dlaczego ? Rodzice dostali darowizne od corki. To ich pieniadze
    > i moga je przekazac synowi - nie widze tu zadnego problemu.

    A decyzji US będzie, że to było obejście podatku i dostaniesz decyzję o
    dopłacie podatku.
    Niestety takie numery w US nie przechodzą.

  • 12. Data: 2006-10-09 19:13:59
    Od: "Kraszan" <k...@g...com>

    > Nie przekombinuj z tym pożyczaniem.
    > Bo pożyczkę trzeba oddać. Za kilka lat US może się zwrócić do ciebie z
    > prośbą o pokazanie jak spłacasz te pożyczki i wykazanie, że faktycznie cię
    > na te raty stać.
    > I wyjdzie na to,że nie spłacasz bo po pierwsze cię nie stać, po drugie
    > śladu po spłacie nie ma.
    > I przekwalifikują ci pożyczkę na darowiznę i dopłacisz z odsetkami,
    > Już lepiej od tej reszty zapłacić pdoatek od darowizny i mieć siwięty

    A nie mozna w tresci umowy pozyczki zawrzec zapis, ze splata pozyczki
    rozpocznie sie za 10/20 lat i bedzie trwala przez 10/20 lat? Czy to
    bedzie niezgodne z prawem? Bo ze spadku dostane okolo 100 tysiecy, mama
    i siostra jak powiedziales bez podatku przekaza mi 60 tysiecy, zostanie
    60 tysiecy. Podatek od darowizny wyzszy niz od pozyczki.

    Poza tym musialem zrobic sprawe spadkowa teraz, bo ceny mieszkan ida w
    gore i niestety nie moglem sobie pozwolic na oczekiwanie na wejscie w
    zyciu nowego prawa odnosnie spadkow/darowizn, gdzie darowizny/spadki w
    I grupie bez zwolnione z podatku. Jezeli tak to po nowym roku nie
    bedzie problemu, mama czy siostra legalnie przekaza mi reszte
    pieniedzy. Ale chce to zrobic teraz (jezeli chodzi o koszt samego
    mieszkania) tak zeby US nie mogl sie przyczepic.