  • 1. Data: 2006-10-06 11:27:30
    Temat: jak przekazac w rodzinie pieniadze bez podatku
    Od: "Kraszan" <k...@g...com>

    Witam,

    Siostra chcialaby mi przekazac spora kwote na zakup mieszkania. Jak to
    zrobic zeby nie placic podatkow od darowizn, pozyczek (darowizna to 10
    tysiecy podatku, pozyczka to 4 tysiace). Moze ktos to przerabial? Jakas
    umowa uzyczenia, gospodarowania czy cokolwiek? Prosilbym o pomoc, tak
    zeby przed skarbowka byc czystym. W ostatecznosci czeka mnie umowa
    pozyczki i podatek.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-06 12:31:21
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@g...com> napisal(a):
> [...]
    > umowa uzyczenia, gospodarowania czy cokolwiek? Prosilbym o pomoc, tak
    > zeby przed skarbowka byc czystym. W ostatecznosci czeka mnie umowa

    Nie da się inaczej, niż zniesienie współwłasności zakupionej na spółkę
    przez Ciebie i siostrę nieruchomości.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-10-06 14:26:06
    Od: "Kraszan" <k...@g...com>

    > Nie da się inaczej, niż zniesienie współwłasności zakupionej na spółkę
    > przez Ciebie i siostrę nieruchomości.

    Zapomnialem dopisac, ze mieszkanie kupilem sam na siebie. Zaplace tylko
    z pieniedzy siostry.

  • 4. Data: 2006-10-06 14:34:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@g...com> napisal(a):

    > Zapomnialem dopisac, ze mieszkanie kupilem sam na siebie. Zaplace tylko
    > z pieniedzy siostry.

    No to pozostaje darowizna lub pożyczka.

  • 5. Data: 2006-10-07 02:29:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kraszan" <k...@g...com> wrote in message
    s.com...
    > Witam,
    >
    > Siostra chcialaby mi przekazac spora kwote na zakup mieszkania.

    Ile? Siostra mezata? A ty?

  • 6. Data: 2006-10-07 07:18:34
    Od: "Kraszan" <k...@g...com>

    witek napisał(a):
    > "Kraszan" <k...@g...com> wrote in message
    s.com...

    > Ile? Siostra mezata? A ty?

    100 tysiecy. Siostra panna, ja kawaler.

  • 7. Data: 2006-10-07 14:27:30
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kraszan" <k...@g...com> wrote in message
    .com...

    witek napisał(a):
    > "Kraszan" <k...@g...com> wrote in message
    s.com...

    > Ile? Siostra mezata? A ty?

    100 tysiecy. Siostra panna, ja kawaler.

    Nie mogliście sie pożenić/powychodzić za mąż przed zakupem tego mieszkania?

    Osoba z pierwszej grupy podatkowej (siostra, rodzice) może ci bez podatku
    podarować 9637 zł.
    Dodatkowo na cele mieszkaniowe możesz dostać darowiznę w wysokości 9637 zł
    od jednej osoby, lub podwójną kwotę jeśli dostaniesz to od dwóch osób.
    Możesz też od tych osób wziąć pożyczkę bez podatku też w kwocie 9637 zł.

    Licząc samą siostrę to może ci dać bez podatku 3 * 9637 zł.
    Od reszty 71089 już niestety podatek. Który wychodzi. 4359.51 zł. Jak ty
    wyliczyłeś 10 tyś ?

    Sytuacja drastycznie by się zmieniła gdybyś miał jeszcze kogoś w rodzinie.
    Może rodzice mogliby ci coś dać.
    Pamiętaj, że to nie może byc tak, że siostra im da, a oni tobie. Oni po
    prostu muszą je mieć. To bardzo szybko wyjdzie w czasie kontroli, że ich nie
    było stać.
    Wówczas każdy z rodziców mógłby ci dać kolejne 9637 zł bez podatku i
    dodatkowo jeszcze 9637 na cele mieszkaniowe.
    Jeszcze mogliby ci pożyczć kolejne 9637 zł też bez podatku.

    W praktyce gdyby było więcej osób, to 100 tyś bez podatku przepuszcza się
    bez problemu.
    Szukaj kogoś innego w rodzinie, kto widać, że ma pieniądze, mógłby ci dać
    darowiznę, a ty byś po cichu pod stołem oddał w gotówce.

  • 8. Data: 2006-10-08 09:08:17
    Od: "Kraszan" <k...@g...com>

    > Wówczas każdy z rodziców mógłby ci dać kolejne 9637 zł bez podatku i
    > dodatkowo jeszcze 9637 na cele mieszkaniowe.
    > Jeszcze mogliby ci pożyczć kolejne 9637 zł też bez podatku.

    Czyli mama moze mi dac darowizne 9600, do tego darowizne na cele
    mieszkaniowe 9600, do tego pozyczyc 9600 i wszystko bez podatku? Jezeli
    tak byloby pieknie, bo siostra i mama daloby kwote okolo 60 tysiecy,
    wiec zostalaby pozyczka 40 tysiecy (2 procent od czynnosci CP) i
    podatku 1200 zlotych.

  • 9. Data: 2006-10-08 12:01:52
    Od: "Jacuo" <p...@z...pl>

    > Pamiętaj, że to nie może byc tak, że siostra im da, a oni tobie. Oni po
    > prostu muszą je mieć. To bardzo szybko wyjdzie w czasie kontroli, że ich
    > nie było stać.

    A to niby dlaczego ? Rodzice dostali darowizne od corki. To ich pieniadze i
    moga je przekazac synowi - nie widze tu zadnego problemu.

    --
    Jacek
    http://www.zoch.pl

  • 10. Data: 2006-10-08 14:42:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kraszan" <k...@g...com> wrote in message
    .com...
> [...]

    > Czyli mama moze mi dac darowizne 9600, do tego darowizne na cele
    > mieszkaniowe 9600, do tego pozyczyc 9600 i wszystko bez podatku?

    tak.
    siostra może to samo.
    Przy czym nie może być tak, że mama ma 800 zł emerytury na koncie zero i
    nagle daje ci 18 tyś zł.
    Bo żaden US w to nie uwierzy, a nie licz na to, że mama wezwana do US będzie
    kłamać jak z nut, że w szafie trzymała zaskórniaki specjalnie na tą okazję.

    Generalnie kazdy z rodziny może ci darować 9637 zł bez podatku i dać ci
    pożyczkę na 9637 zł.
    Dodatkowo po za tym co wyżej możesz dostać max 2 x 9637 zł tez bez podatku
    od rodziny jeśli idzie to na cele mieszkaniowe.
    (Co niektórzy twierdzą, że dodatkowa pożyczka też się nalezy bez podatyku,
    ale z tym byłbym ostrożny).

    >Jezeli
    >tak byloby pieknie, bo siostra i mama daloby kwote okolo 60 tysiecy,
    >wiec zostalaby pozyczka 40 tysiecy (2 procent od czynnosci CP) i
    >podatku 1200 zlotych.

    Jak się jest zamężny i żonaty i ma się dwie rodziny to kasę na pałac bez
    podatku da się przepuścić.

    Nie przekombinuj z tym pożyczaniem.
    Bo pożyczkę trzeba oddać. Za kilka lat US może się zwrócić do ciebie z
    prośbą o pokazanie jak spłacasz te pożyczki i wykazanie, że faktycznie cię
    na te raty stać.
    I wyjdzie na to,że nie spłacasz bo po pierwsze cię nie stać, po drugie
    śladu po spłacie nie ma.
    I przekwalifikują ci pożyczkę na darowiznę i dopłacisz z odsetkami,
    Już lepiej od tej reszty zapłacić pdoatek od darowizny i mieć siwięty
    spokój.