  • 1. Data: 2004-11-03 16:42:18
    Temat: jak się rozliczyć z US ?
    Od: "joy" <j...@o...pl>

    Witam

    Nurtuje mnie pewien problem. Googlowałem i juz całkiem straciłem rozeznanie
    i mówiąc krótko mam mętlik. Może, ktoś mi to jasno wyłoży co i jak. Naprawde
    byłbym ogromnie wdzięczny. Rzecz polega na tym, że nie prowadze DG jednak
    wspołpracuje z kilkoma firmami i tu sprawa jest jasna poniważ mam z nimi za
    każdym razem UoD i wszystko jasne. Jak jednak zgodnie z prawem załatwić
    sprawe podadków w momencie kiedy zleceniodawcą jest osoba fizyczna ? Nie ma
    tu ciągłości świadczenia usług, bo przecież raz jest taki zleceniodawca a
    raz go nie ma, więc zakładanie DG mija się nieco z celem (czyt. prosta droga
    do bankructwa) Jednak chciałbym być w zgodzie z prawem i nie wiem jaką w
    takiej sytuacji umowe podpisać, od jakich sum w ogóle jestem zobowiązany do
    jakiegoś udokumentowania tego, kto powinien odprowadzić podatek - ja ? czy
    zleceniodawdca ?(osoba również fizyczna).
    Naprwdę będę wdzięczny za porade. Najlepiej taką którą zrozumiem :D

    pozdrawiam i z góry dziękuje
    Sławek

  • 2. Data: 2004-11-05 08:54:50
    Temat: Re: jak się rozliczyć z US ?
    Od: " " <t...@g...pl>

    joy <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zleceniodawdca ?(osoba również fizyczna).
    > Naprwdę będę wdzięczny za porade. Najlepiej taką którą zrozumiem :D

    Czesc

    Ja mam taki sam problem... Niestety nie mozna bez DG zlecac nic na UoD, takze
    dwie osoby fizyczne bez DG nie moga legalnie sobie zlecac nic(chyba ze jedna
    jest wlascicielem nieruchomosci:), wtedy mozesz ejj pomalowac budynek, ale to
    inna sprawa). Ja potrzebuje nie majac DG zlecic cos komus i nie moge. Tzn moge
    ale bez zglaszania do US... Wymyslilem ze mozna o zrobic na umowe
    kupna-sprzedazy(czy to rzeczy, czy majatkowych praw autorskich), jako czynnosc
    cywilno-prawa. Wtedy jest prawie legalnie, poki US sie nie skapuje ze tak
    naprawde cos zleciles. Poza tym wtedy umowa nie chroni jednej ze stron(jak
    zaplacisz z gory, to ktos moze Cie oszukac, jak zaplacisz po robocie, to
    ryzykuje wykonawca).

    PS Jak znajdziesz cos ciekawego, jakis nowy pomysl, to prosilbym zebys dal mi
    znac.