  • 1. Data: 2003-03-13 21:38:46
    Temat: jak to jest z ta amortyzacja.. ?
    Od: "ArS" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam takie pytanie, czy ..hmm.. dziala ten 30% odpis amortyzacyjny ? przyznam
    ze cos tam mi dzwonilo ale nie wiem gdzie... Jezeli ktos kupil w srodki
    trwale .hm..nie wiem.. moze jakies naczepy, samochody (nowe) to w nastepnym
    m-cu po dacie zakupu moze wciagnac to w plan amortyzacyjny i zaczac
    odliczanie.. ale jak to wyglada z takim odpisem amortyzacyjnym (o ile w
    ogole moze jakos wygladac) ?
    zdrowia zycze
    ArsC

  • 2. Data: 2003-03-13 21:43:14
    Temat: Re: jak to jest z ta amortyzacja.. ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 13-03-2003 22:38, Użytkownik ArS napisał:
> [...]
    > m-cu po dacie zakupu moze wciagnac to w plan amortyzacyjny i zaczac
    > odliczanie.. ale jak to wyglada z takim odpisem amortyzacyjnym (o ile w

    W ogóle to hmm... tego... może napisz co hmm... tak jakby kupiłeś i...
    tego... kiedy, to może hmm.. może znajdzie sie ktoś kto hm... tak jakos
    Ci to wyjasni...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-03-13 23:03:55
    Od: "ArS" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > W ogóle to hmm... tego... może napisz co hmm... tak jakby kupiłeś i...
    > tego... kiedy, to może hmm.. może znajdzie sie ktoś kto hm... tak jakos

    hmm... zalozmy ze kupuje dwa wozy po rowne 100 tysiecy. forma dg to
    jednosobowa dg na zasadach ogolnych +vat. i teraz co ? albo w nastepnym
    m-cu zaczac odpisy albo walnac od razu 30%towy odpis na starcie ?
    as

  • 4. Data: 2003-03-13 23:08:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Mar 2003, ArS wrote:

    >+ Witam,
    >+ Mam takie pytanie, czy ..hmm.. dziala ten 30% odpis amortyzacyjny ?

    Ten, tego... Myślałem że tak jak każdy inny ??
    Prawdę mówiąc nie zastanawiałem się czy z tego powodu nie trzeba
    zrobić osobnego wpisu w EŚT, ale to "inksza inkszość" :)
    Wie ktoś ? (czy należy osobno wpisywać do EŚT jedną ratę 30%
    a później wyznaczyć kolejną ?)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-03-14 09:01:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Mar 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Thu, 13 Mar 2003, ArS wrote [...]
    >+ >+ Mam takie pytanie, czy ..hmm.. dziala ten 30% odpis amortyzacyjny ?
    [...]
    >+ Wie ktoś ? (czy należy osobno wpisywać do EŚT jedną ratę 30%
    >+ a później wyznaczyć kolejną ?)

    I nikt mnie nie okrzyczał ?? :O
    Czytam co tam o północy popisałem i z podziwu wyjść nie mogę :>
    Przecież "30%" to jest limit na cały pierwszy rok, czyli jak
    już wtranżolimy taki wpis to więcej na dany rok nie przysługuje...

    >+ pzdr, Gotfryd

    takoż, samokrytycznie :)

  • 6. Data: 2003-03-14 12:12:32
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    > Przecież "30%" to jest limit na cały pierwszy rok, czyli jak
    > już wtranżolimy taki wpis to więcej na dany rok nie przysługuje...

    A jak w następnych latach? Też po 30% rocznie, czy jest "pewna dowolność"?
    Jarek

  • 7. Data: 2003-03-14 17:21:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Mar 2003, Jarek wrote:

> [...]
    >+
    >+ A jak w następnych latach? Też po 30% rocznie, czy jest "pewna dowolność"?

    Zajrzałbyś do ustawy :]
    Później wybierasz dowolny rodzaj amortyzacji, 30% przysługuje
    tylko w 1. roku.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-03-14 17:37:11
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Jarek

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

  • 9. Data: 2003-03-14 19:51:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 14-03-2003 00:03, Użytkownik ArS napisał:

    > hmm... zalozmy ze kupuje dwa wozy po rowne 100 tysiecy. forma dg to
    > jednosobowa dg na zasadach ogolnych +vat. i teraz co ? albo w nastepnym
    > m-cu zaczac odpisy albo walnac od razu 30%towy odpis na starcie ?

    Nie jestem pewna ale wóz chyba pod 7 - "środki transportu" w KRŚT
    podpada, tak samo jak np. samochód osobowy albo ciężarowy więc 30% w
    pierwszym miesiącu odpada.
    Normalna amortyzacja, ale nie pamietam jaka jest stawka dla wozów...
    A to konny wóz?
    Sądząc po cenie to jakaś kareta! To konia musisz do zestawu dodać - sam
    wóz nie spełnia wymagań dla środka trwałego - kompletności i zdatności
    do uzytkowania.
    Tyle że koń to dla odmiany inwentaż żywy, grupa 9. Hmm...
    I sie nie amortyzuje... No i z waleniem go bym uważał ;-)

    Maddy

    Jak sie kiedyś nauczysz zadawać pytania to może ktos Ci powaznie
    odpowie... :-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl