  • 1. Data: 2003-03-13 16:59:29
    Temat: Kłopotliwa faktura - proszę o POMOC
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    Witam,

    Mam pewien problem z usługodawcą.
    Od pewnego czasu otrzymywałem faktury od firmy A za usługi X. I tak to sobie
    bez problemów trwało. W kwietniu 2002 firma A została wraz z innymi różnymi
    firmami wchłonięta przez firmę B. Firma B zaczyna wysyłać faktury. Pierwsze
    faktury do mnie nie docierają.
    Około czerwca trafia pierwsza faktura. Konktaktuję się z firmą B i zgłaszam,
    że nie wyrażałem zgody na takie przeniesienie praw. Przez dłuższy czas nic
    się nie dzieje, są przepychanki, ja powołuję się na regulamin firmy A. W
    końcu łaskawie otrzymuję pismo, w którym pisze wyraźnie, że pomimo iż firma
    A zostaje przejęta przez firmę B to jednak prawa i obowiązki wynikające z
    umów zostaną przeniesione tylko ZA ZGODĄ usługobiorcy (czyli moją).
    W tym czasie - w sierpniu 2002 wypowiadam firmie A umowę i rezygnuję z ich
    usług. Do końca roku (od ok. lipca) nie mogę doprosić się faktury na usługi
    od firmy A - ciągle firma B (większość osób jest ta sama - kiedyś pracowali
    w A) próbuje mi wmówić, że firma B ma prawo mi owe faktury wystawić.
    Jak już pisałem - w końcu otrzymałem fakturę od firmy A (na korektę od B
    ciągle czekam! - ale to inna sprawa).

    I teraz mam duży problem:
    Otóż fakturę firma A wystawiła mi w styczniu 2003. Ja w grudniu 2002
    zawiesiłem działalność. Jakie mam więc szanse domagać się obniżenia kwoty
    faktury o vat i podatek dochodowy? Przecież ja teraz sobie nie odliczę vatu
    i nie wrzucę tego w koszty - a prosiłem o fakturę od lipca! (o odwieszaniu
    firmy nie ma mowy)
    Poza tym jak taka faktura ma się do faktu, że faktury wystawia sie w ciągu 7
    dni od daty sprzedazy? Skoro firma A nie była zainteresowana wystawieniem
    faktury przez pół roku to czy mają prawo wystawić ją sobie ot tak po pół
    roku? Przecież to nie jest duplikat - to oryginał, a sprzedaż usług
    nastąpiła dawno temu.

    Bardzo proszę o pomoc - bo nie mam już siły do firmy A i firmy B. Nie mam
    zamiaru przez totalną zlewkę być w plecy na vacie i podatku.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 2. Data: 2003-03-13 23:03:34
    Temat: Re: Kłopotliwa faktura - proszę o POMOC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Mar 2003, Krzysztof Kowalski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ faktury przez pół roku to czy mają prawo wystawić ją sobie ot tak po pół
    >+ roku? Przecież to nie jest duplikat - to oryginał, a sprzedaż usług

    Przyznam że nie wiem, ale takich zastanawiających się było więcej.
    Mianowicie - mam fakturę "za NOM" wsytawioną własnie z porównywalnym
    poślizgiem... Wszyscy pomruczeli ale faktury wzięli i zaksięgowali.
    Co US powiedział NOMowi i TPSA - tego nie wiem :], sygnalizuję
    że przypadek był i to na dużą skalę !

    pzdr, Gotfryd