  • 1. Data: 2003-08-19 14:28:58
    Temat: jak wygląda podatek od wygranej za granicą
    Od: "Iza z DANIELA" <i...@n...gazeta.pl>

    Witam
    popadłam w szpony hazardu i zagrałam dzisiaj w czeską sazkę
    w której jest kumulacja w wysokości w przeliczniu około 3 500 000
    Euro.
    Oczywiście pytanie czysto reoretyczne.
    Co by było gdyby?
    Jak wyglądają podatki w takich wypadkach wygranej w grę losową za
    granicą?
    Gdzie się płaci?

    pozdrawiam

    --
    Iza z Daniela w Ustroniu
    www.hoteldaniel.com.pl

  • 2. Data: 2003-08-20 07:07:21
    Temat: Re: jak wygląda podatek od wygranej za granicą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2003, Iza z DANIELA wrote:
    [...]
    >+ Jak wyglądają podatki w takich wypadkach wygranej w grę losową za
    >+ granicą?

    Chcesz nam przydzielić temat na pracę dyplomową czy jak ??
    ;)
    Sądząc z opisu problemów na przykładzie z podatku spadkowego
    z USA - to pewnie jest tak samo, czyli ile krajów i umów
    tyle rozwiązań :>
    Przypomnę że w ww. podatku spadkowym jest "kfiatek": umowa
    o unikaniu podwójnego opodatkowania zwalnia z 2. podatku
    podatki "te same". Ale w USA nie ma osobnego podatku od
    spadków, tylko liczy się do dochodu. W związku z tym
    płaci się *dwa* podatki, bo dochodowy w USA nie zwalnia
    od spadkowego w .pl...
    I co, mamy rozgryźć podatki w Czechach czy na Słowacji
    oraz szukać umów "o unikaniu" ??
    Jak wygrasz to wynajmiesz prawnika ;>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-08-20 17:16:24
    Temat: Re[2]: jak wygląda podatek od wygranej za granicą
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    GSn> Przypomnę że w ww. podatku spadkowym jest "kfiatek": umowa
    GSn> o unikaniu podwójnego opodatkowania zwalnia z 2. podatku
    GSn> podatki "te same". Ale w USA nie ma osobnego podatku od
    GSn> spadków, tylko liczy się do dochodu.

    Ale czy "te same" oznacza identyczne w nazwie czy spelniajace tą samą
    funkcje? Bo mozna by argumentowac, ze przeciez celem ustawodawcy bylo
    wlasnie wykluczyc podwojne opodatkowanie. Jest jakis wyrok NSA?

    GSn> Jak wygrasz to wynajmiesz prawnika ;>

    I napiszesz nam, jak jest z podatkiem od wygranej w Czechach ;)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 4. Data: 2003-08-20 18:01:18
    Temat: Re: Re[2]: jak wygląda podatek od wygranej za granicą
    Od: "Iza z DANIELA" <i...@n...gazeta.pl>

    Wyalienowana jednostka przedstawiająca się jako
    * Krzysztof A. Ziembik *<k...@r...pl>
    napisała:

    > I napiszesz nam, jak jest z podatkiem od wygranej w Czechach ;)

    Jak to się mówi czego Wam i sobie życzę

    z pozdrowieniami serdecznymi

  • 5. Data: 2003-08-20 21:48:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ GSn> Przypomnę że w ww. podatku spadkowym jest "kfiatek": umowa
    >+ GSn> o unikaniu podwójnego opodatkowania zwalnia z 2. podatku
    >+ GSn> podatki "te same". Ale w USA nie ma osobnego podatku od
    >+ GSn> spadków, tylko liczy się do dochodu.
    >+
    >+ Ale czy "te same" oznacza identyczne w nazwie czy spelniajace tą samą
    >+ funkcje? Bo mozna by argumentowac, ze przeciez celem ustawodawcy bylo
    >+ wlasnie wykluczyc podwojne opodatkowanie. Jest jakis wyrok NSA?

    Był. Widziałem artykuł w GP, to taki mądry jestem :)
    Inna sprawa że chyba nie ma tam dosłownie zapisu "te same"
    tylko lista - obejmująca podatki występujące w obu krajach,
    nie pamiętam szczegółów :(
    W każdym razie z litery prawa tak wyszło: *ten* podatek nie
    podlegnie zwolnieniu od "podwójności".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-08-21 07:42:31
    Od: "Iza z DANIELA" <i...@n...gazeta.pl>

    Wyalienowana jednostka przedstawiająca się jako
    * Gotfryd Smolik news *<s...@s...com.pl>
    napisała:
    > On Wed, 20 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    > W każdym razie z litery prawa tak wyszło: *ten* podatek nie
    > podlegnie zwolnieniu od "podwójności".
    Temat umarł śmiercią naturalną, tylko 93 korony,
    ale jaka frajda uczestniczenia w takich zakładach
    pozdrawiam serdecznie