  • 1. Data: 2003-08-19 11:45:07
    Temat: sprzedaz samochodu niezamortyzowanego
    Od: Michal Z. <m...@s...com.pl>

    Witam,
    chce sprzedac samochód, który nie zostal do konca zamortyzowany (kupilem na
    podstawie umowy kupna -sprzedazy i wciagnalem do ewidencji ST) . Bardzo prosze
    o wskazówki jak to najkorzystniej zrobic? Jest to samochó osobowy, od którego
    nie byl odliczony VAT. Oczywiscie zaraz po sprzedazy tego auta zamierzam kupic
    kolejne.

    Bardzo prosze o jakies wskazowki
    z gory serdecznie dziekuje
    M.Z.

  • 2. Data: 2003-08-19 20:07:46
    Temat: Re: sprzedaz samochodu niezamortyzowanego
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Michal Z." <m...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    którego
    > nie byl odliczony VAT. Oczywiscie zaraz po sprzedazy tego auta zamierzam
    --------------------------------------
    Pytanie jest tak ogólne że trudno odpowiedzieć więc może ogólnie też coś
    napisze .Jeśli jesteś Vatowcem a użytkowałeś auto powyżej pól roku i nie
    odliczałeś Vat to sprzedając korzystasz ze zwolnienia.Istotne jest ile
    użytkujesz a nie czy zamortyzowałeś.Uzyskana przez ciebie kwota w
    pomniejszeniu o reszte amortyzacji bedzie dla ciebie przychodem z firmy .A
    co dalej z tym zrobisz no chyba możesz inwestować w kolejny zakup jesli
    pojazd jest ci potrzebny do firmy.
    Pozdrwiam Wiola

  • 3. Data: 2003-09-04 16:34:19
    Od: Michal Z. <m...@s...com.pl>

    Przepraszam, ze tak poźno, ale dziekuje za podpowiedz.
    Teraz pozwole sobie napisać bardziej szczegółowo:
    -auto osobowe, zakupione jako uzywane ponad pol roku, oczywiscie nie
    zostal odliczony od niego VAT. Uzywam go i amortyzuje ponad 1 rok.
    Teraz przymierzam sie do sprzedazy tego samochodu i kupna innego.
    Jednak nie bardzo wiem, jak to uczynić.
    Czy dobrze rozumiem? wystawiam f-re sprzedazy ze stawką VAT
    (zwolnioną?), od tego przychodu odejmuje te raty amortyzacji, ktore
    pozostaly do konca amortyzacji sprzedanego ST i to jest moj przychód z
    DG? Dalej rozumiem, ze jeśli wykorzystam ten przychód do zakupu innego
    auta potrzebnego do DG to nie place podatku dochodowego? czy tak to
    jest?
    Z gory dziekuje za odpowiedz

    Michal Z.

  • 4. Data: 2003-09-04 22:01:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Sep 2003, Michal Z. wrote:

> [...]
    >+ Jednak nie bardzo wiem, jak to uczynić.
    >+ Czy dobrze rozumiem? wystawiam f-re sprzedazy ze stawkš VAT

    IMHO tak.

    >+ od tego przychodu odejmuje te raty amortyzacji, ktore
    >+ pozostaly do konca amortyzacji sprzedanego ST i to
    >+ jest moj przychód z DG?

    IMHO nie :) (patrz niżej, przyjmuję korekty ze wskazaniem
    podstawy prawnej :))

    *cała* wartość sprzedaży to twój przychód, natomiast
    "nierozliczona amortyzacja" to twój koszt. Niby wychodzi
    na jedno - ale tylko z p. widzenia dochodu :) (bo
    *obrót* jest większy, a od niego zależy np. RiR albo
    dajmy na to możliwość zwolnienia z VAT).
    Jakbym był w błędzie to proszę skrzyczeć (to do reszty
    grupy), ale jakoś tam jestem przekonany... ;)

    >+ Dalej rozumiem, ze jeœli wykorzystam ten przychód do zakupu innego
    >+ auta potrzebnego do DG to nie place podatku dochodowego?

    Oj, musisz poszukać zaciętej dyskusji po tym kiedy kolejny
    raz napisałem że "inwestycji dokonuje się z opodatkowanych
    pieniędzy" i ktoś (Karol ?) mnie gruntownie przesłuchał :)
    Nie ma tak dobrze: ww. róznica przychód-"niezamortyzowane"
    jest twoim dochodem (i pójdzie do opodatkowania), zaś
    nowo kupiony ŚT będzie amortyzował od całej wartości
    - czyli "wtopi" się w koszty, owszem, ale nie "zaraz" :(
    "Zaraz" to zapłacisz podatek/zaliczkę od *całego*
    dochodu :( ! - dopiero *później* zarówno na zaliczkach
    jak i podatku będzie stopniowo odbiajała się amortyzacja...

    BTW: jesteś bardzo dobrym materiałem empirycznym do
    prezentacji "co Gotfryd chciał powiedzieć twierdząc
    że inwestycje robi się z uprzednio opodatkowanych
    pieniędzy", rezerwuję sobie prawo korzystania
    z wizerunku twojego pytania w google :)

    >+ "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> wrote:
    >+ >
    >+ >Użytkownik "Michal Z." <m...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    Y....tego... mógłbyś pisać *pod* cytatami ?
    W googlu po pół roku (kiedy wszyscy już zapomnieli o co poszło)
    czyta się *znacznie* łatwiej !! :)

    >+ >użytkujesz a nie czy zamortyzowałeś.Uzyskana przez ciebie kwota w
    >+ >pomniejszeniu o reszte amortyzacji bedzie dla ciebie przychodem z firmy

    Hm... czuję się mało pewnie sprzeciwiając się twojej opinii,
    ale IMHO:
    ++++++
    2. Przychodem z działalności gospodarczej są również:

    1) przychody z odpłatnego zbycia składników majątku wykorzystywanego
    w działalności gospodarczej [...] nie będących nieruchomościami
    lub prawami, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8;
    przy określaniu wysokości przychodów przepisy ust.
    1 i art. 19 stosuje się odpowiednio,
    -----
    10.1.8 to są grunty i nieruchomości - czyli nieNormalnyKUP :)
    (i/lub nie amortyzacja).
    Możesz skomentować ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)