  • 1. Data: 2002-09-15 18:39:12
    Temat: jak zatrudnic kierowce?
    Od: m...@o...pl

    Witam,

    Prowadze jednoosobowa DG, chce zatrudnic kierowce - na zasadzie, ze ma
    auto, siedzi pod telefonem, jak potrzebuje by mi cos zawiozl - dzwonie
    i jedzie. Ma byc wynagradzany w zaleznosci od liczby i dlugosci
    wyjazdow. Na podstawie jakiej umowy powinienem go zatrudnic?
    minimalizacja formalnosci jest dla mnie istotna. Ta osoba nie prowadzi
    DG. umowa o dzielo czy zlecenie? a moze lepiej niech zalozy DG?

    I jeszcze, co bedzie jesli podczas pracy dla mnie bedzie mial wypadek,
    czy ponosze wtedy jakies konsekwencje?

    z gory dziekuje za odpowiedz
    mikigo

  • 2. Data: 2002-09-15 21:18:46
    Temat: Re: jak zatrudnic kierowce?
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    m...@o...pl wrote:
    > Witam,
    > Prowadze jednoosobowa DG, chce zatrudnic kierowce - na zasadzie, ze ma
    > auto,
    Czyje auto - swoje własne czy twoje firmowe??

    > siedzi pod telefonem, jak potrzebuje by mi cos zawiozl - dzwonie
    > i jedzie. Ma byc wynagradzany w zaleznosci od liczby i dlugosci
    > wyjazdow. Na podstawie jakiej umowy powinienem go zatrudnic?
    Jeżeli tylko wg liczby wyjazdów, to najlepiej niech założy DG (wg
    uznania, ryczałt czy zas. ogólne) i rozlicza się z tobą fakturą.

    > minimalizacja formalnosci jest dla mnie istotna.
    Dla ciebie min. formalności dla niego ciut gorzej - zależy czy będzie
    chciał.

    Jeżeli ma własny samochód, to możnaby gościa zatrudnić na etat i niech
    się rozlicza delegacjami (większe pole manewru, mniejsze papierowe
    obciążenie dla niego).

    > Ta osoba nie prowadzi DG. umowa o dzielo czy zlecenie?
    Ileż można???

    > I jeszcze, co bedzie jesli podczas pracy dla mnie bedzie mial wypadek,
    > czy ponosze wtedy jakies konsekwencje?
    To zależy, jaki będzie stosunek między wami - jeżeli stosunek pracy to
    może wartoby pomyśleć o ubezpieczeniu. Jeżeli DG/DG - jego problem.

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =