  • 1. Data: 2007-12-30 10:03:41
    Temat: jaka forma działalności?
    Od: "Tomasz Gębala" <l...@p...onet.pl>

    Chcę założyć działalność - praca dla jednej z firm kurierskich (rozwożenie
    przesyłek własnym samochodem osobowym). Jaką formę działalności powiniennem
    wybrać - jestem w tym temecie zielony, a nikt nie chce mi w tym pomóc.

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2007-12-30 10:10:49
    Temat: Re: jaka forma działalności?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomasz Gębala wrote:
> [...]
    > wybrać - jestem w tym temecie zielony, a nikt nie chce mi w tym pomóc.

    Poczytaj najpierw na przykład tu:
    http://www.pit.pl/samozatrudnienie.php

    albo w dziesiątkach innych miejsc o podobnej tematyce.
    *Po przeczytaniu* pytaj, jeśli jeszcze będziesz miał wątpliwości.

    Piotrek

  • 3. Data: 2007-12-31 17:17:00
    Od: "Tomasz Gębala" <l...@p...onet.pl>

    jednak niewiele rozumiem z tych opisów

  • 4. Data: 2008-01-02 09:44:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Dec 2007, Tomasz Gębala wrote:

    > jednak niewiele rozumiem z tych opisów

    Popatrz na to tak: a my nie za wiele z tego, o co pytasz, nawet
    w nowym roku :)
    Dosłownie "forma działalności" to wybór między spółką akcyjną,
    spółką cywilną, DG OF, spółką komandytową i podobnym zestawem
    form.
    Poważnie pytasz o to, czy zakładać S.A.? ;)
    Podejrzenie można mieć, że pytasz o formę opodatkowania... ale
    w tym zakresie "pomóc" Ci może wyłącznie ktoś, kto rozlicza się
    *w takich samych warunkach* jak Ty (no to policz ilość piszących
    na grupę w okresie w którym liczysz na odpowiedź, oszacuj jaki
    procent ludności stanowią tacy, co mają taką DG jak sam chcesz
    mieć - i wyciągnij wnioski co do trafienia w chętnego), tudzież
    posłużenie się przez Ciebie arytmetyką i rachunkiem prawdpodobieństwa.
    Tym ostatnim dlatego, że rozkład "zyskowności" (podatkowej, znaczy
    wyboru powodującego zapłatę mniejszego podatku, co można domniemywać
    z nazwy grupy na której pytasz) najczęściej zależy od rozkładu
    przychodów i kosztów. A *prawdopodobieństwa* z jakim uzyskach
    określone przychody nikt inny niż Ty szacował nie będzie!

    pzdr, Gotfryd