  • 1. Data: 2003-02-09 21:15:07
    Temat: jaką wybrać forme opodatkowania ??
    Od: "IceCool" <i...@p...onet.pl>

    witam
    jaką forme opodatkowania wybrać przy prowadzeniu działalności polegającej na
    handlu ubraniami w budzie na placu targowym i ew. handlu obwoźnym ??
    bo właśnie moja mama jutro rejestruje taką działalność no i będzie musiała w
    najbliższych dniach wybrać forme opodatkowania
    doradzcie w jakiej formie najlepiej w tej działalności rozliczać się z US
    dodam że jesteśmy laikami w tej dziedzinie i dlatego pytamy
    i jeszcze jedno czy w urzędzie gminy mają jakieś spisy z tymi numerami PKD
    działalności ??
    z góry serdecznie dziękuje za wszelką pomoc

    pozdrawiam
    grzegorz

  • 2. Data: 2003-02-09 22:22:28
    Temat: Re: jaką wybrać forme opodatkowania ??
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    IceCool <i...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > działalności ??
    > z góry serdecznie dziękuje za wszelką pomoc

    Najlepsza jest szara strefa :-))
    A tak poważnie to trzeba to jakoś z grubsza policzyć,czyli znać własne
    koszty, marżę,przewidywaną wielkość obrotu itp
    Wiem że ociera się to o wróżenie z fusów,ale i pytanie jest z gatunku-
    jakie będą podatki za lat 5

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-02-10 10:41:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <c...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > koszty, marżę,przewidywaną wielkość obrotu itp
    > Wiem że ociera się to o wróżenie z fusów,ale i pytanie jest z gatunku-

    Jesli tylko detal, to w tym przypadku "na oko" ryczalt z evidencji i
    zwolnienie z VAT.

    al dokladne - to tak jak powyzej.
    trzeba porownac udzial dochodu w obrocie i obliczyc...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-02-10 19:49:50
    Od: "IceCool" <i...@p...onet.pl>

    > Jesli tylko detal, to w tym przypadku "na oko" ryczalt z evidencji i
    > zwolnienie z VAT.
    >
    > al dokladne - to tak jak powyzej.
    > trzeba porownac udzial dochodu w obrocie i obliczyc...

    czyli jak dobże rozumiem to jeśli mam wysokie marże to lepiej ryczałt z
    ewidencji
    a jeśli niskie to KPIR ???

    pozdrawiam
    grzegorz

  • 5. Data: 2003-02-10 20:12:15
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > czyli jak dobże rozumiem to jeśli mam wysokie marże to lepiej ryczałt z
    > ewidencji
    > a jeśli niskie to KPIR ???

    Coś koło tego.Ważne są jeszcze koszty prowadzenia interesu.Wysoka marża to
    nie wszystko,co pozwala na właściwy wybór formy opodatkowania.Trzeba
    policzyć przewidywany dochód,przychód i na podstawie tych danych dopiero
    podjąć decyzję.To jest dość trudne zadanie,nie w sensie matematyki,ale
    "jasnowidztwa".Cóż DG wiąże się z ryzykiem.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!