  • 1. Data: 2003-02-09 17:49:42
    Temat: Umowa o dzielo z zagraniczna firma
    Od: "Marcin Dzieniszewski" <a...@p...onet.pl>

    Witam !!!

    Mam pewien problem i mam nadzieje, ze szanowni grupowicze pomoga mi w
    rozwiazaniu go.

    Chce sprzedac pewnej amerykanskiej agencji fotograficznej pare moich
    zdjec. Agencja przyslala mi wzor umowy, ktora ze mna podpisze, nazywa sie to
    po ichniemu "License Agreement". Aby uniknac placenia ZUSu w Polsce mozna
    podpisac umowe o dzielo, ale jak to zrobic z zachodnia firma (zaznaczam, ze
    nie jestem zatrudniony nigdzie na etat i nie jestem studentem), oni moga nie
    rozumiec co to jest ZUS i umowa o dzielo. Jak to im przetlumaczyc?

    Jak wyglada sprawa z podatkiem dochodowym? Jakie sa szanse wykrycia tego
    gdybym go nie zaplacil, tzn. na ile skutecznie sa ze soba skomunikowane
    urzedy polskie i amerykanskie? :-)

    Pazdrawiam...