  • 1. Data: 2008-09-27 16:32:09
    Temat: jaki podatek od sprzedaży/kupna działki
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    mam zamiar sprzedać działkę i za podobną cenę lub trochę dokładając kupić
    inną..... czy zapłacę podatek od obydwu transakcji? Bo wzbogacenia tu nie
    widzę, zamieniam jedną na drugą....

  • 2. Data: 2008-09-30 20:05:39
    Temat: Re: jaki podatek od sprzedaży/kupna działki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Sep 2008, J.S wrote:

    > mam zamiar sprzedać działkę i za podobną cenę lub trochę dokładając kupić
    > inną..... czy zapłacę podatek od obydwu transakcji?

    Zakładając, że mowa o transakcji "osobistej" (nie gospodarczej), to
    mowa może być o DWU podatkach.
    Dochodowy to jedno i zależeć może od daty nabycia tej "starej" działki.
    A PCC to drugie i tak po prostu (nie bić, to nie mój pomysł, to
    implementacja pomysłu p. wicepremiera Leppera, żeby każda sprzedaż
    była obłożona niewielkim podatkiem obrotowym, zaimplementowana
    wieki temu niż został v-ce ;)) - więc PCC "tak po prostu się należy".
    Dla jasności: przy zamianie TAKŻE.

    > Bo wzbogacenia tu nie
    > widzę, zamieniam jedną na drugą....

    A bo to panie, pojęcie "podatku od wzbogacenia" istniało AFAIR za
    głębokiego socjalizmu i było wyrazem jawnego przyznania się władzy
    że pieniądz który gwarantuje wcale nie jest "bogactwem" :P
    Przezornie został zmieniony na podatek OBROTOWY... każdy ruch
    we własności generuje wpływ do budżetu.

    pzdr, Gotfryd