  • 1. Data: 2005-07-01 16:38:46
    Temat: jaki w końcu podatek?
    Od: "Witek" <a...@m...pl>

    Kilka dni temu pytałem jaki płaci się podatek przy zakupie udziałów w sp. z
    o.o.
    Padały odpowiedzi 1 lub 2%
    Dziasiaj dzwoniłem do US i o dziwo też w zależności z kim rozmawiałem było
    1 i 2 %.
    Jak jest naprawdę? Najlepiej jabyście podali gdzie to jest zapisane bo
    prawdopodobnie będę miał mała "przeprawę" z urzędnikami US i chcę być
    "przygotowany"

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-01 18:16:40
    Temat: Re: jaki w końcu podatek?
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Witek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

    > 1 i 2 %.
    > Jak jest naprawdę? Najlepiej jabyście podali gdzie to jest zapisane bo
    > prawdopodobnie będę miał mała "przeprawę" z urzędnikami US i chcę być
    > "przygotowany"

    a kto te udziały sprzedaje?? nie VATowiec przypadkiem ??
    jeżeli nie VAToviec to podatek wynosi 1%

  • 3. Data: 2005-07-01 20:18:12
    Od: "Witek" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Slayer" <b...@b...ble> napisał w wiadomości

    > a kto te udziały sprzedaje?? nie VATowiec przypadkiem ??
    > jeżeli nie VAToviec to podatek wynosi 1%

    udziały sprzedaje inny wspólnik firmy.
    Prosiłbym o podsta prawną, jakiś link itp.

  • 4. Data: 2005-07-01 22:58:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jul 2005, Slayer wrote:

    > + a kto te udziały sprzedaje?? nie VATowiec przypadkiem ??

    Hm... zaskoczyłeś mnie. Po prawdzie tylko sugerowałem zajrzenie
    czy nie 1% (bo mi się tak zdawało) - ale patrzę i widzę:
    +++
    Art. 7.1. Stawki podatku wynoszą:
    1) od umowy sprzedaży:
    b) innych praw majątkowych 1%,
    ---

    > + jeżeli nie VAToviec to podatek wynosi 1%

    ...a jaka stawka byłaby "dla VATowca" ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-07-02 00:52:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, July 2, 2005, 12:58:31 AM, you wrote:

> [...]
    > b) innych praw majątkowych 1%,
    > ---
    > ...a jaka stawka byłaby "dla VATowca" ??

    Hmmm... Nie chce mi się grzebać w ustawach ale coś mi chodzi po
    głowie, że jeśli stroną CC-P jest podatnik VAT, to taka czynność nie
    podlega PCC.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2005-07-02 10:35:31
    Od: "Witek" <a...@m...pl>

    > Hmmm... Nie chce mi się grzebać w ustawach ale coś mi chodzi po
    > głowie, że jeśli stroną CC-P jest podatnik VAT, to taka czynność nie
    > podlega

    chyba się nie dowiem jaka stawka 1 czy 2 %.W poniedziałek wybiorę się do US
    moze te 2 panie będą razem to uzgodnią swoje stanowisko.

  • 7. Data: 2005-07-02 13:09:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Jul 2005, Witek wrote:

> [...]
    >+ chyba się nie dowiem jaka stawka 1 czy 2 %.W poniedziałek wybiorę się do US
    >+ moze te 2 panie będą razem to uzgodnią swoje stanowisko.

    Zaraz. A ty występujesz jako podatnik VAT czy "osoba osobista" ?
    Bo IMO dla tego ostatniego przypadku odpowiedź masz.
    A my się tak na boczku offtopicznie kłócimy ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-07-02 19:00:04
    Od: "Witek" <a...@m...pl>

> [...]
    > Bo IMO dla tego ostatniego przypadku odpowiedź masz.
    > A my się tak na boczku offtopicznie kłócimy ;)

    Już wyjaśniam. Pracuję w tej firmie , jestem również jednym ze wspólników i
    kupuję udziały od drugiego wspólnika.Łącznie udziały są bardzo rozdrobnione
    i posiada je ok 30 osób.Nie wiem czy ma to coś do tematu ale pozatym mam
    działalnośc gospodarczą i jestem płatnikiedm VAT ale to chyba nie ma nic
    wspólnego z zakupem udziałów
    ponieważ tam wystepuję jako osoba fizyczna.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-07-02 19:18:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Witek <a...@m...pl>
    w wiadomości <news:da6ohh$hnp$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

> [...]
    > wspólnego z zakupem udziałów
    > ponieważ tam wystepuję jako osoba fizyczna.

    Ja bym się tam nie rozmieniał na drobne, i skoro tak czy owak wizytę w
    poniedziałek w US miałbym odbyć, to zapytanie do US złożyłbym, że zapłacę 1%
    (w odpowiedniej formie) :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2005-07-04 06:49:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Jul 2005, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Hmmm... Nie chce mi się grzebać w ustawach ale coś mi chodzi po
    >+ głowie, że jeśli stroną CC-P jest podatnik VAT, to taka czynność nie
    >+ podlega PCC.

    A nie ma tak dobrze :)
    Na ten haczyk też się kiedyś powiesiłem... zwolniona jest *czynność*.
    Jak VATowiec jest nabywcą - to czynność zakupu[1] pod VAT nie podlega
    więc i nie zwalnia z PCC. Tak więc VATowiec staje się podatnikiem PCC,
    a jak jeszcze kupuje "na handel" to dodatkowo jest tym który ma
    podatek zapłacić :)
    No i ostatnio zaczęli wprowadzać "wyjątki od wyjątków" wzorem ustawy
    o VAT (żeby się połapać nie dało znaczy :>) - można zapłacić i VAT
    i PCC przy niektórych transakcjach z nieruchomościami...

    [1] z wyjątkiem dostawy wewnątrzwspólnotowej i importu oczywiście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)