    From: " " <f...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: jeszcze o VAT od stycznia
    Date: Thu, 23 Dec 2010 21:05:10 +0000 (UTC)

    Witam i mam kilka drobnych pytań, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi.
    1. Czy wszystkie soki będą opodatkowane stawką 5%?
    2. Lody poprzednio były na 7%. Przechodzą na 8, czy będą traktowane jako art.
    mleczarskie ze stawką 5%?
    3. Jak wygląda kwestia sprzedaży towarów kupionych w starym roku, które mają
    wydrukowaną cenę? W kwestii prasy oraz książek mam jasność - będzie okres
    przejściowy od 1 do 4 miesięcy, a co z papierosami, biletami, kartami
    telefonicznymi itp.?
    W przypadku innych artykułów można podwyżkę stawki VAT wyregulować ceną
    detaliczną, natomiast w wymienionych przypadkach nie da się tego zrobić. Czy
    także będzie obowiązywał okres przejściowy? Próbowałem uzyskać odpowiedź w
    różnych instytucjach, jednak nikt nie potrafił mi wiążąco odpowiedzieć.
    Można niby założyć, że wtedy zysk będzie mniejszy, jednak takie postawienie
    sprawy nie wydaje mi się właściwe. Załóżmy bowiem roboczo, że VAT rośnie nie o
    jeden, tylko o 5%, natomiast hurtownia papierosów pracuje na marży 4%. Wtedy
    nie miałaby mniejszego zysku, ale stratę do pokrycia z własnej kieszeni.
    Dlatego wnioskuję (być może błędnie), że jednak interpretacja o pokryciu
    różnicy z własnej kieszeni jest błędna.
    Z góry dziękuję za rozwianie moich wątpliwości.