  • 1. Data: 2006-01-13 12:02:26
    Temat: kapitał zakładowy raz jeszcze :-)
    Od: "Monika" <r...@b...pl>

    Dzis dostałam z sądu postanowienie o wpisie do KRS spółki z nowym podwyższonym
    kapitałem zakładowym.

    Wspólnicy dopłacali kapitał ze srodków wlasnych, kapitał był podwyższany z 25000
    do 50000 (wartosc jednego udziału nie zmienial sie jest to 500 zl za jeden)
    rozumiem ze żadnych PCC nie trzeba skaldac bo nie zmieniał sie umowa spółki > NA
    zgromadzeniu wspólników przyjeto postanowieni o podwyższeni i juz

    Ale moje pytanie jest takie kiedy ksieguje te pieniazki czy z data podjecia
    ucwhaly (23 grudnia) czy z datami wplaty pieniedzy przez wspólnikow (02
    stycznia) czy z dta postanowienia sądu (10 stycznia)

    I jeszcze raz napiszcie jasno czy takie pieniazki sa dochodem spółki czy
    powinnam je opdatkowac w jakis sposób?

    Pozdrawiam Monika

  • 2. Data: 2006-01-13 14:00:15
    Temat: Re: kapitał zakładowy raz jeszcze :-)
    Od: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>

> [...]
    > ucwhaly (23 grudnia) czy z datami wplaty pieniedzy przez wspólnikow (02
    > stycznia) czy z dta postanowienia sądu (10 stycznia)

    Moim zdaniem powinno być tak: pierwsze ksiegowanie w dniu podjęcia uchwały o
    podwyższebiu kapitału spółki - Wn "Należne wpłaty na kapitał podstawowy" i
    Ma "Kapitał podstawowy". Drugie księgowanie powinno nastąpić w momencie
    opłacenia tego kapitału (w momencie kiedy otrzymasz wyciąg bankowy lub KP) -
    Wn "Kasa" lub "Bank" i Ma "Należne wpłaty na kapitał podstawowy". Na dzień
    bilansowy (jeśli to u Ciebie 31.12.2005) będziesz miała w bilansie po
    stronie pasywów takie pozycje: Kapitał podstawowy 50.000 PLN i Należne
    wpłaty na kapitał podstawowy -25.000 PLN.

    > I jeszcze raz napiszcie jasno czy takie pieniazki sa dochodem spółki czy
    > powinnam je opdatkowac w jakis sposób?

    IMHO to nie jest dochód spółki i nie trzeba tych pieniędzy opodatkowywać.
    ...ale w tej kwestii mogę niemieć racji.

    Też Monika

  • 3. Data: 2006-01-16 08:24:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jan 2006, Monika Ramusiewicz wrote:

    > IMHO to nie jest dochód spółki

    ...nijak...

    > i nie trzeba tych pieniędzy opodatkowywać.

    ...a jakieś PCC nie grozi?

    > ...ale w tej kwestii mogę niemieć racji.

    ...a ja się w ogóle przezornie tylko pytam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-01-23 09:19:21
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stronie pasywów takie pozycje: Kapitał podstawowy 50.000 PLN i Należne
    > wpłaty na kapitał podstawowy -25.000 PLN.

    imho wszystkie księgowania powinny odbyc się dopiero w 2006 roku:
    najpierw wpłaty Wn Bank/kasa, Ma Rozrachunki z udziałowcami, potem Wn
    Rozrachunki z udziałowcami Ma kapitał zakladowy
    Podstawą nie jest uchwała, ale wpis do rejestru - przynajmniej wg uor i ksh

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-01-23 09:22:02
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > ...a jakieś PCC nie grozi?

    > ...a ja się w ogóle przezornie tylko pytam :)

    imho jezeli w umowie spółki nie było mowy o podwyższeniu kapitalu, to teraz
    umowa spółki powinna ulec zmianie, a to - jesli dobrze pamietam- wymaga
    zapłacenia PCC

    pozdrawiam