  • 1. Data: 2004-01-09 06:55:04
    Temat: kasa fiskalna a nie-vatowiec
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jeżeli podatnik zakłada w 2004 działalność gospodarczą i wybiera podmiotowe
    zwolnienie z VAT, a ma sprzedaż na rzecz os.fiz. nieprowadzących....
    Limit do kasy: 20.000
    Limit do VAT: 45.700

    Po przekroczeniu 20.000 obrotu ma obowiązek zainstalowania kasy fiskalnej.
    Nie jest jednak VAT'owcem.
    Czy w tym momencie traci ulgę 50% kwoty netto zakupu kasy? Domyślam się, że
    tak. :-(

    A jeżeli kupi już kasę fiskalną niebędąc VAT'owcem: czy kasa fiskalna może
    ewidencjonować sprzedaż bez VAT'u? Czy może normalnie ewidencjonujemy VAT
    tak jak standardowo kasa nakazuje, a potem księgujemy sprzedaż brutto?

    Z góry dziękuję za podpowiedź,
    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2004-01-09 07:13:33
    Temat: Re: kasa fiskalna a nie-vatowiec
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <btljd0$7da$1@nemesis.news.tpi.pl>, Łukasz Kaliński wrote:
    > Jeżeli podatnik zakłada w 2004 działalność gospodarczą i wybiera podmiotowe
    > zwolnienie z VAT, a ma sprzedaż na rzecz os.fiz. nieprowadzących....
    > Limit do kasy: 20.000

    Jaki był ten limit w '03?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-01-09 07:36:11
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl>

    .

    > Jaki był ten limit w '03?

    Dla rozpoczynających w 2003: 20.000, dla kontynuujących działalność 40.000

  • 4. Data: 2004-01-09 07:52:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <btllqe$fo3$1@nemesis.news.tpi.pl>, Łukasz Kaliński wrote:
    > podmiotowe

    > Dla rozpoczynających w 2003: 20.000, dla kontynuujących działalność 40.000

    OK, a dotyczy to sprzedaży, czy obrotów? I jakiej sprzedaży/obrotów - tylko
    takiej dla osób fizycznych, która się nie łapie na zwolnienia z obowiązku
    typu cała płatność via rachunek albo wystawiona faktura VAT? Czy
    sprzedaży/obrotów w ogóle?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-01-09 08:37:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2004, Samotnik wrote:

    >+ In article <btllqe$fo3$1@nemesis.news.tpi.pl>, Łukasz Kaliński wrote:
    [...kasa...]
> [...]
    >+
    >+ OK, a dotyczy to sprzedaży, czy obrotów? I jakiej sprzedaży/obrotów - tylko

    Poproszę o definicję obrotów w takim razie... :)

    >+ takiej dla osób fizycznych,

    Tak, tylko takiej :)
    Bez względu na formę płatności.
    Oczywiście nie wyklucza to możliwości skorzystania z *innego*
    zwolnienia, mimo przekroczenia progu: ale samo "progowe"
    działa właśnie tak.

    I mam nadzieję że znane ci są wątpliwości dotyczące liczenia
    "okresu prowadzenia sprzedaży" jeśli chodzi o zaczynanie DG...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)