  • 1. Data: 2009-04-21 07:30:03
    Temat: kasa fiskalna - czy konieczna?
    Od: "Barbara K." <s...@w...pl>

    Wiem, że już wiele razy było o kasie fiskalnej, ale próbowałam znaleźć
    informacje w sieci i niestety w różnych miejscach podawane są różne (czasami
    sprzeczne) dane.
    Czy możecie mi podrzucić link albo wiarygone źródło informacji temat, kto
    musi mieć kasę fiskalną?
    Chodzi o jednoosobową DG, KPiR, VAT. Co dzieje się, jesli sprzedaję usługę
    osobie nieprowadzącej działalności? Czy musi być w tym wypadku kasa? W sieci
    czytałam, ze do jakiejś kwoty nie, ale czy na pewno?
    Gdzie tego szukać?
    Dzięki wielkie
    Barbara

  • 2. Data: 2009-04-21 07:54:44
    Temat: Re: kasa fiskalna - czy konieczna?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-04-2009 o 09:30:03 Barbara K. <s...@w...pl> napisał(a):

    > Wiem, ?e ju? wiele razy by?o o kasie fiskalnej, ale próbowa?am znale 1/4 ae
    > informacje w sieci i niestety w ró?nych miejscach podawane s? ró?ne (czasami
    > sprzeczne) dane.
    > Czy mo?ecie mi podrzuciae link albo wiarygone 1/4 ród?o informacji temat, kto
    > musi mieae kase fiskaln??
    > Chodzi o jednoosobow? DG, KPiR, VAT. Co dzieje sie, jesli sprzedaje us?uge
    > osobie nieprowadz?cej dzia?alno?ci? Czy musi byae w tym wypadku kasa? W sieci
    > czyta?am, ze do jakiej? kwoty nie, ale czy na pewno?
    > Gdzie tego szukaae?
    > Dzieki wielkie
> [...]

    Zobacz art. 111 z:

    http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2004
    .054.0000535/Ustawa-o-podatku-od-towarow-i-uslug.htm

    (zwróć tylko uwagę że jeśli mowa w tym przepisie o działalności gospodarczej, to jest
    to działalność w rozumieniu
    art. 15 tejże ustawy, a nie ta działalność którą rejestruje się w urzędzie
    gminy/miasta. Np. wynajmujący
    mieszkanie może prowadzić działalność w rozumieniu art. 15 ustawy o VAT, a nie
    prowadzić zarejestrowanej działalności
    w rozumieniu przepisów o działalności gospodarczej.)

    Oraz:

    http://pit.pl/att/przepisy/zwolnienie_kasy.pdf
    http://pit.pl/att/przepisy/zakup_kas.pdf
    http://vat.pl/att/przepisy/kasy_kryteria.pdf