  • 1. Data: 2009-04-21 08:16:46
    Temat: [rp] Zatrydnienie żony
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://www.rp.pl/artykul/2,293982_Pensja_zony_obnizy
    _podatek_z_firmy_meza.html

    Ktoś wie o co chodzi? Przecież zatrudnienie żony to jest głupi pomysł:
    ZUS i tak idzie za 800zł, trzeba się bawić w dodatkowe etatowe opapierowanie
    - i zaliczanie wynagrodzenia do KUP wiele nie zmieni?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-04-21 09:12:08
    Temat: Re: [rp] Zatrydnienie żony
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 10:16
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.usp898j6l60ql1@unk>):

    > Ktoś wie o co chodzi? Przecież zatrudnienie żony to jest głupi pomysł:

    No był. Bo było podwójne opodatkowanie.

    > ZUS i tak idzie za 800zł,

    No idzie jak jest osobą współpracującą. A jak będzie zatrudniona na 1/7
    etatu, to nie pójdzie, prawda?

    > trzeba się bawić w dodatkowe etatowe
    > opapierowanie - i zaliczanie wynagrodzenia do KUP wiele nie zmieni?

    No zmieni wiele, bo można będzie zatrudnić żonę np. do pomocy na kilka
    godzin w tygodniu.

    --
    Tristan

  • 3. Data: 2009-04-21 09:23:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-04-2009 o 11:12:08 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > No był. Bo było podwójne opodatkowanie.

    > No idzie jak jest osobą współpracującą. A jak będzie zatrudniona na 1/7

    Bo?

    > No zmieni wiele, bo można będzie zatrudnić żonę np. do pomocy na kilka
    > godzin w tygodniu.

    Ale po co się bawić skoro osoba współpracująca bez papierów
    może pomagać i godzinę i 100 godzin.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-04-21 09:45:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 11:23
    wasz znak: <op.usqcc0otl60ql1@unk>):

    > Bo?

    Bo będzie zatrudniona na 1/7 a nie jako osoba współpracująca.

    > Ale po co się bawić skoro osoba współpracująca bez papierów
    > może pomagać i godzinę i 100 godzin.

    Właśnie dlatego, że od współpracującej jest duży zus.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2009-04-21 10:06:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-04-2009 o 11:45:12 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <op.usqcc0otl60ql1@unk>):

    > Bo będzie zatrudniona na 1/7 a nie jako osoba współpracująca.

    A jakieś zmiany ostatnio były?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-04-21 10:20:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 12:06
    wasz znak: <op.usqedpq7l60ql1@unk>):

    > A jakieś zmiany ostatnio były?

    zając, ja coś czuję, że ty tu nie na polowanie przychodzisz...

    Masz jakieś informacje prawne, to je przekaż a nie baw się w półsłówka.
    --
    Tristan

  • 7. Data: 2009-04-21 10:27:46
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-04-2009 o 12:20:28 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > zając, ja coś czuję, że ty tu nie na polowanie przychodzisz...
    >
    > Masz jakieś informacje prawne, to je przekaż a nie baw się w półsłówka.

    Jakie półsłowka? To chyba grupowy konsensus jest,
    że za małżonka pracownika płaci się 800 ZUS-u - chyba
    że ostatnio były jakieś zmiany, albo już mi mózg do reszty
    fale EM wypaliły.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-04-21 10:33:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 12:27
    wasz znak: <op.usqfcka1l60ql1@unk>):

    > Jakie półsłowka? To chyba grupowy konsensus jest,
    > że za małżonka pracownika płaci się 800 ZUS-u -

    No jeśli będzie jako współpracownik, a jak pracownik, to normalnie. Tak jak
    rozumiałem dyskusje.

    > chyba
    > że ostatnio były jakieś zmiany, albo już mi mózg do reszty
    > fale EM wypaliły.

    No właśnie i taka rozmowa z tobą... Ja się nie znam, więc próbuję od Ciebie
    uzyskać informacje, dlaczego miało by się płacić cały zus...

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2009-04-21 10:39:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-04-2009 o 12:33:59 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > No właśnie i taka rozmowa z tobą... Ja się nie znam, więc próbuję od Ciebie
    > uzyskać informacje, dlaczego miało by się płacić cały zus...

    To wziąłbyś ustawę o sus i sprawdził zamiast marudzić. Ja tego badziewia nie lubię,
    ale skoro sam nie zbrudzisz rąk, to proszę:

    Art. 8. 1. Za pracownika uważa się osobę pozostającą w stosunku pracy, z
    zastrzeżeniem ust. 2 i 2a.

    2. Jeżeli pracownik spełnia kryteria określone dla osób współpracujących, o których
    mowa w ust. 11 - dla celów ubezpieczeń społecznych jest traktowany jako osoba
    współpracująca.

    11. Za osobę współpracującą z osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność oraz
    zleceniobiorcami, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4 i 5, uważa się małżonka, dzieci
    własne, dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione, rodziców, macochę i ojczyma
    oraz osoby przysposabiające, jeżeli pozostają z nimi we wspólnym gospodarstwie
    domowym i współpracują przy prowadzeniu tej działalności lub wykonywaniu umowy
    agencyjnej lub umowy zlecenia; nie dotyczy to osób, z którymi została zawarta umowa o
    pracę w celu przygotowania zawodowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-04-21 13:38:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-21, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Ale po co się bawić skoro osoba współpracująca bez papierów
    > może pomagać i godzinę i 100 godzin.

    Wprawdzie to vat.pl, ale może pozwoli to na dalszą dyskusję:
    http://www.vat.pl/1801_osoba_wspolpracujaca_zawrzyj_
    umowe__aktualnosci_vatpl_2645.php

    --
    Wojciech Bańcer