  • 11. Data: 2011-09-09 22:02:40
    Temat: Re: kasa fiskalna - zwolnienie i jednoczesne posiadanie kasy fiskalnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Sep 2011, RD wrote:

    > Odgrzewam kotlet, ponieważ wciąż nie mam odpowiedzi na swoje pytania. Urzędy
    > Skarbowe mają sprzeczne interpretacje, a odpowiedzi wciąż brak.
    > Po raz kolejny otrzymałem informacje, że jeśli w miejscu X prowadziłem
    > sprzedaż przy pomocy kasy, to w miejscu Y nie mogę skorzystać ze zwolnienia

    ...ogólnego...

    > w związku ze sprzedażą wysyłkową i jej ewidencjonowaniem, ponieważ.. już
    > rozpocząłem wcześniej ewidencjonowanie za pomocą kasy w miejscu X.

    A co ma jedno do drugiego?
    Zwolnienie "wysyłkowobankowe" jest *niezależne* od "ogólnego"
    zwolnienia z kasy, z wyłączeniem tych czynności które są wyłączone
    (złota, fotoaparatów, płyt DVD czy bezyny nie polecałbym tak
    sprzedawac :>)
    Moje zdanie wyłożyłem, rób co chcesz, jak to mawiają: "każdy
    odpowiada za siebie". Porada to nie jest :>
    Na mój gust panienka z okienka pamięta połowę przepisu (lub
    połowę objaśnienia do przepisu) i tyle.

    > Niemniej, znalazłem w internecie informację "W sytuacji gdy podmiot posiada
    > już kasę fiskalną (założoną z innego tytułu) i jednocześnie prowadzi sprzedaż
    > wysyłkową, nie musi on jej nabijać na kasę kiedy spełnione są wymienione
    > wyżej warunki. Natomiast gdy chociaż jeden raz ujmie sprzedaż wysyłkową na
    > kasie, to od tego momentu będzie musiał już całą sprzedaż ewidencjonować przy
    > jej użyciu."

    ŹRÓDŁO?!
    Bo to jest bzdura, moim skromnym zdaniem oczywiście.
    Zwolnienie "wysyłkowobankowe" jest *niezależne* od pozostałych warunków
    (z wyjątkiem ściśle wymienionych wyłączeń).
    Jednocześnie nie ma zakazu ujmowania na kasie sprzedaży nieprzymusowej,
    tyle że podatnik musi zastosować taki mechanizm, aby jasne było które
    sprzedaże są zaewidencjonowane w jaki sposób; rzecz jasna sprzedaż
    nie przepuszczona przez kasę *jakoś* - jakoś inaczej - musi być
    zaewidencjonowana, więc jeśli ma "mix" to musi umieć wykazać która
    sprzedaż obowiązkowo przeszła przez kasę, która nieobowiązkowo
    i być może jest zaewidencjonowana podwójnie, a która nie przez
    kasę.
    Ale zakaz "miksowania" nie jest znany.
    BTW: przepis nakazujący dopinanie oryginału paragonu do kopii
    wydanej f-ry jest częścią mechanizmu rozwikływania "miksu".

    > Czy możecie mi podpowiedzieć, do kogo/gdzie mogę się zwrócić, aby otrzymać
    > jasne informacje na ten temat?

    Do uprawnionego doradcy, który ma wystarczająco wysokie OC od
    swoich czynności i za odpowiednią opłatą wyda stosowny "papier".

    > Przy okazji.. Pani w US poinformowała mnie także, że w sytuacji, kiedy
    > Klientowi sprzedam towar i wystawię paragon, a on będzie chciał otrzymać
    > fakturę, to mam mu dać i fakturę oryginał i paragon.

    No to chyba już w końcu jest dla Ciebie jasne, ile są warte
    ustne objaśnienia otrzymane w US, o ile nie sprawdzisz
    piętnaście razy w innych źródłach - i na koniec nie przekopiesz
    PRZEPISÓW?

    > Według mnie to bzdura - chyba z wiadomych powodów,

    Chyba ;)

    > jednakże Pani podpierała to
    > argumentem, że w ustawie brak jest informacji na ten temat,

    Ależ ta informacja jest. W ustawie.
    I brzmi tak:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html
    +++
    7a. Minister właœciwy do spraw finansów publicznych okreœli,
    w drodze rozporzšdzenia:
    1) sposób prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego
    przy zastosowaniu kas rejestrujšcych [...]
    ---

    > oraz, że nie mogę nie wydać paragonu.

    Taaa....

    pzdr, Gotfryd