  • 1. Data: 2011-07-09 14:50:14
    Temat: Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    Witam!
    Czy można formalnie zatrudnić samego siebie we własnej firmie z
    najnizsza pensja, czy prawo tego zabrania?

    Chodzi mi naturalnie o to by płacić normalny zus a nie bezwzgledu na
    zarobek tak jakbym zarobił ponad 3 tys. bo to jest zwykłe gnojenie ludzi
    i niepotrzebny co miesieczny stres, czy ktoś w ogole kiedys zaskarzyl te
    przepisy - to jest na chlopski rozum niekonstytucyjne - przecież każdy
    inny normalny człowiek płaci zus procentowy, a przedsiebiorca bezwzgledu
    na to czy zarobi czy nie placi od z gory okreslonej stawki, a jak nie
    zarobi tyle to dla jego dobra zmusza sie go do ubezpieczenia i wysyla do
    niego komornika by sciagnal na skladki dla niego, toz to jest czysty
    bandytyzm i gnojenie czlowikea, na szczescie obecnie jestem w duzo
    lepszej sytuacji ale w zelszym roku byłem na etapie ujawnianie dla zus
    swojego majatlku by ten przekazal sprawe do poborcy podatkowego.

    Chcialbym wiec zostac zatrudniony z najnizsza krajowa powiedzmy na pol
    etatu po to by nie placic zusu z tytulu prowadzonej DG (poza zdrowotnym
    ktore odlicze) ale nie chcialbym angazowac to trzecich osob, da rade to
    jakos ugryzc, nie wchodzi w gre zatrudnianie w naglii itp.

    P.

  • 2. Data: 2011-07-09 14:52:07
    Temat: Re: Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-07-09 16:50, Pendrive pisze:
> [...]
    > ktore odlicze) ale nie chcialbym angazowac to trzecich osob, da rade to
    > jakos ugryzc, nie wchodzi w gre zatrudnianie w naglii itp.

    uprzedzajac post Liwiusza, na kopie hitlera w osobie Korwina ktory
    chcial budowac getta dla chorych na aids czy niepelnosprawnych wyrzucic
    do osobnych szkol nie mam zamiaru glosowac.

    --
    z magazynem</a>

  • 3. Data: 2011-07-09 15:06:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pendrive" <P...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Czy można formalnie zatrudnić samego siebie we własnej firmie z najnizsza
    > pensja, czy prawo tego zabrania?

    Jesli ta firma to spolka z o.o. to jak najbardziej mozna.

    > Chodzi mi naturalnie o to by płacić normalny zus a nie bezwzgledu na
    > zarobek tak jakbym zarobił ponad 3 tys. bo to jest zwykłe gnojenie ludzi

    Jakie ponad 3 tys?
    Spoleczne - a to jest najbardziej "dotkliwe" - placi sie od 2 tys. z
    groszami: 2015,40 bodajze, co nie jest kolosalna roznica w zestawieniu z
    1386. Jest mniej, ale nie sa to skale kosmiczne. W zdrowotnym jest roznica -
    bo w dzialalnosci podstawa to *prawie* 3 tys, a z najnizszego etatu 1100 z
    groszami.

    >etatu po to by nie placic zusu z tytulu prowadzonej DG (poza zdrowotnym
    >ktore odlicze) ale nie chcialbym angazowac to trzecich osob, da rade to
    >jakos ugryzc, nie wchodzi w gre zatrudnianie w naglii itp.

    Skoro podwojne zdrowotne to nie problem, to raczej o 600 pare zlotych
    roznicy podstaw wymiaru nie ma co kopii kruszyc - tym bardziej, ze obsluga
    spolki z o.o. znacznei wiecej kosztuje :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-07-09 15:07:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-09 16:50, Pendrive pisze:
    > Witam!
    > Czy można formalnie zatrudnić samego siebie we własnej firmie z
    > najnizsza pensja, czy prawo tego zabrania?

    Jeśli tą firmą jest działalność gospodarcza, to nie, ponieważ sam ze
    sobą umowy o pracę nie zawrzesz. Ale jeśli "własną firmą" będzie np.
    spółka z o.o., to powinno się dać.

> [...]
    > ktore odlicze) ale nie chcialbym angazowac to trzecich osob, da rade to
    > jakos ugryzc, nie wchodzi w gre zatrudnianie w naglii itp.

    A liczyłeś ile na tym zaoszczędzisz? Bez zdrowotnego, ZUS po stronie
    pracownika i pracodawcy od 1386zł wynosi 446zł. A ZUS bez zdrowotnego w
    działalności to 597zł, czyli niewiele więcej. A dochodzi papierologia i
    jeszcze koszty nieodliczalnej części zdrowotnego.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-07-09 15:07:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-09 16:52, Pendrive pisze:
    > uprzedzajac post Liwiusza, na kopie hitlera w osobie Korwina ktory
    > chcial budowac getta dla chorych na aids czy niepelnosprawnych wyrzucic
    > do osobnych szkol nie mam zamiaru glosowac.

    To czego marudzisz?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-07-09 15:12:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    Uzupelniajac - we wlasnej spolce z o.o. mozesz tez sie zatrudnic np. na
    umowe zlecenie np. 200 zl m-c, a reszte kasy zarabiac na umowy o dzielo :)
    To sie moze oplacic, choc tak naprawde dopiero przy dobrych wynikach w
    sprzedazy :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2011-07-09 15:23:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-07-09, SDD <s...@t...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > umowe zlecenie np. 200 zl m-c, a reszte kasy zarabiac na umowy o dzielo :)
    > To sie moze oplacic, choc tak naprawde dopiero przy dobrych wynikach w

    Przy czym za księgowość i obsługę prawną (notariusz, czy co tam) zapewne
    zapłaci więcej niż za ten ZUS.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2011-07-09 15:28:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Przy czym za księgowość i obsługę prawną (notariusz, czy co tam) zapewne
    > zapłaci więcej niż za ten ZUS.

    Wiec mowie - to sie oplaci przy specyficznych rodzajach dzialalnosci i
    duzych obrotach.
    Kiedy nie tylko optymalizacja ZUS-u, ale i podatkowa odegra role (18 czy 19%
    PIT z DG vs 9% z autorskiej UoD) a wysokie autorskie umowy o dzielo opra sie
    zarzutom okradania spolki badz fiskusa (np. uslugi grafiki komputerowej,
    programistyczne i inne, gdzi etworzy sie dziela o sporej wartosci rynkowej).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2011-07-09 21:08:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pendrive wrote:

> [...]
    > przecież każdy inny normalny człowiek płaci zus procentowy, a
    > przedsiebiorca bezwzgledu na to czy zarobi czy nie placi od z gory

    A jakbyś nagle zaczął zarobiać więcej,
    to już byś chciał, żeby był malutki ryczałt?

  • 10. Data: 2011-07-09 21:44:15
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-09, o godz. 17:07:56
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > To czego marudzisz?

    Bo ma bugi w sofcie ? Inaczej ciężko mi sobie wyobrazić że z
    jednoosobowej informatycznej DG nie da się wyciągnąć 3000zł/mc.

    Tomek