  • 1. Data: 2005-02-05 11:54:04
    Temat: kiedy można odliczyć 760zł za neostradę w podatku PIT?
    Od: "Sebastian" <a...@v...pl>

    telefon zarejestrowany prywatnie, dochody z działalności gospodarczej
    agenta ubezpieczeniowego + paru innych działalności. Rozważam pójście
    na studia wyższe.
    O odliczeniu z tego powodu, że współmałżonka pójdzie na studia raczej
    nie myślę, bo ślub planujemy dopiero w grudniu, a więc nie będziemy
    małżeństwem przez cały rok podatkowy 2005.

    neostrada 59zł+VAT od kwietnia

    Są szanse na odliczenie neostrady od podatku?

    pozdr
    Sebastian
    PS: Czy odliczać można tylko netto czy brutto?
    różnica to 9x 13zł, bo od kwietnia mamy ovatowanie neostrady

  • 2. Data: 2005-02-05 12:47:08
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Sebastian napisał(a):

    > Są szanse na odliczenie neostrady od podatku?

    Jak juz to max 760 zl wydatkow na inet od _dochodu_ rocznego.

    > pozdr
    > Sebastian
    > PS: Czy odliczać można tylko netto czy brutto?

    brutto

    pozdrawiam

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 3. Data: 2005-02-05 16:06:24
    Od: a...@o...pl

    > Jak juz to max 760 zl wydatkow na inet od _dochodu_ rocznego.

    > brutto

    Dziękuję za informację i jeśli pozwolisz, mam następne pytania:
    piszesz "jak już, to"... a jakie warunki trzeba spełnić?
    czy ta ulga przysługuje każdemu? czy trzeba spełniać jakieś warunki?
    informacja na fakturze TP SA nie podaje, jakie to warunki, odsyła
    ogólnie do ustawy, nie wskazując artykułów.

    pozdr
    Sebastian

  • 4. Data: 2005-02-06 00:05:21
    Od: a...@v...pl

    neostrada służy celom związanym z działalnością gospodarczą
    oraz celom prywatnym. Podatnik ponosi koszty 12 x 99zł=1188

    napiszę pisemne oświadczenie, że w 40% używałem jej do celów
    związanych z działalnością gospodarczą a w 60% do celów prywatnych

    czy można odliczyć pierw 40% wydatków 475,20zł jako KUP w KPiR
    a potem w zeznaniu rocznym 60% wydatków 712,80 jako ulga z tytułu
    wydatków na korzystanie z sieci internet w miejscu zamieszkania

    w ten sposób mogę praktycznie całą neostadę odliczyć sobie od podatku
    uprzedzając zarzut, który urzędnicy mogliby w przyszłości wyciągnąć podczas
    kontroli poprawności rozliczeń podatku dochodowego.

    czy poprawnie myślę?

    Sebastian

  • 5. Data: 2005-02-06 08:16:24
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 6 lut o godzinie 01:05, na pl.soc.prawo.podatki,
    a...@v...pl napisał(a):

    > napiszę pisemne oświadczenie, że w 40% używałem jej do celów
    > związanych z działalnością gospodarczą a w 60% do celów prywatnych

    A jak to "opomiarujesz" i wykażesz że przedmiotowe 40% wykorzystujesz
    do DG ?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2005-02-06 18:17:06
    Od: a...@v...pl

    > A jak to "opomiarujesz" i wykażesz że
    > przedmiotowe 40% wykorzystujesz do DG ?

    gdy miałem kontrole PDOF za 1999 rok to urzędniczki ochrzaniły mnie za
    wpisywanie całych rachunków TP SA w koszty i pouczyły, że wystarczy
    napisać oświadczenie: "oświadczam, że telefon używam np. w 95% do celów
    biznesowych, a w np. 5% do celów prywatnych" i już, po kłopocie.

    Tam gdzie nie wiadomo jak dzielić, dzielić można np. na pół. Tutaj
    jestem "życzliwy" wobec urzędu, bo tylko 40% do DG?

    A więc "opomiaruję" to własnym, nieweryfikowalnym oświadczeniem.

    Ważne jest natomiast, abym wskazał, że neostrada jest mi potrzebna
    i że korzystam do celów biznesowych (np. poczta elektroniczna, np.
    coś tam jeszcze) itd.

    pozdr
    Sebastian

  • 7. Data: 2005-02-07 10:54:33
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 6 lut o godzinie 19:17, na pl.soc.prawo.podatki,
    a...@v...pl napisał(a):

    > gdy miałem kontrole PDOF za 1999 rok to urzędniczki ochrzaniły mnie za
    > wpisywanie całych rachunków TP SA w koszty

    I prawidłowo - możesz się cieszyć że tylko ochrzaniły a nie ukarały.

    > i pouczyły, że wystarczy
    > napisać oświadczenie: "oświadczam, że telefon używam np. w 95% do celów
    > biznesowych, a w np. 5% do celów prywatnych" i już, po kłopocie.

    rozumiem że wskazały Ci stosowne przepisy albo przynajmniej dały takie
    rewelacje na piśmie - prawda :P

    > Tam gdzie nie wiadomo jak dzielić, dzielić można np. na pół. Tutaj
    > jestem "życzliwy" wobec urzędu, bo tylko 40% do DG?

    Brawo dla Pana Agenta AIG :)
    Takich podatników to szukać ze świecą :P

    > A więc "opomiaruję" to własnym, nieweryfikowalnym oświadczeniem.

    Aha - teraz wszystko jasne :/
    Nyr glyxb qb anfgęcarw xbagebyv, cemrcebjnqmbarw cemrm xbagebyreój HXFh

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2005-02-07 15:35:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Feb 2005, Artur Ch. wrote:

> [...]
    >+
    >+ I prawidłowo - możesz się cieszyć że tylko ochrzaniły a nie ukarały.

    ...możesz po polsku ?? Znaczy: za co ukarały ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-02-07 17:27:54
    Od: a...@o...pl

    czytając, że moje słowa:

    Artur opatrzył komentarzem:

    w odpowiedzi na to Zygfryd zadał pytanie:

    > ...możesz po polsku ?? Znaczy: za co ukarały ?

    czyżby urzędniczki miały mnie ukarać dlatego, że Adam tak chce i już? :-))))

    wcześniej sugerował, że wpisywanie w koszta rachunku telefonicznego
    jest życiem na koszt społeczeństwa, a teraz nie mogąć przyczepić się
    do argumentu, że "darmowe" rozmowy z dziewczyną są finansowane mniej
    więcej dwukrotnie wyższym abonamentem, którego tylko połowa może być
    uznana za KUP, co sprawia, że takiego rozliczenia NIE MOŻNA uznać za
    naciągane, Artur dalej szuka czego by się tutaj przyczepić:

    rzecz w tym, że doszliśmy do porozumienia, że skoro nie ma przepisów
    regulujących sprawę, nie ma także obowiązku przedkładania bilingu ani
    tym bardziej nie ma obowiązku pracowitego zliczania kwot z bilingu i
    dzielenia ich na rozmowy biznesowe i prywatne (a gdyby nawet taki
    obowiązek został wprowadzony, nie da się zweryfikować prawdomówności
    podatnika, bo niby jak? miałby nagrywać wszystkie rozmowy a urzędnik
    odsłuchiwać je i oceniać, czy treść jest biznesowa czy prywatna), więc
    należy się kierować sumieniem i zdrowym rozsądkiem, gdyż ustawa mówi
    ogólnie o zgodności wpisów ze stanem faktycznym i o powiązaniu KUP
    z prowadzoną działalnością. Zasada samoobliczania PDOF zakłada, że
    domniemuje się, iż podatnik jest uczciwy. Urzędniczki sugerowały, że

    (szczerze mówiąc nie wiem, czy to zasada intuicyjna czy ma podstawę prawną)

    a po mojej wypowiedzi ustnej, że "prawie" wszystkie rozmowy są biznesowe
    i wyjaśnieniu, że nie umiem policzyć dokładnie, bo nie mając takiego
    obowiązku nie prowadziłem żadnej ewidencji, przystały na proporcję 95%/5%

    moją uwagę:

    Adam skomentował ironicznie:

    nie zauważając, że proporcja tak naprawdę nie ma znaczenia, bo wydatki
    na internet związane z DG są kosztem, a wydatki prywatne podlegają pod
    ulgę podatkową. Niezależnie od przyjętego procentu, i tak istnieje podstawa
    prawna do tego, aby całą kwotę wydatków na neostradę sobie odliczyć: w części
    od przychodu, a w części od dochodu, wynik wyjdzie dokładnie taki sam.

    biorąc pod uwagę kwestię niezaliczania w koszty połowy abonamentu,
    co pokrywa się z rzeczywistym kosztem rozmów z dziewczyna oraz biorąc
    pod uwagę, że jak wykazałem powyżej, naprawdę nie ma znaczenia, jaki procent
    kosztów neostrady wliczę w koszta działalności, a jaki odliczę od dochodu,

    kommentowanie moich słów:

    zgryźliwą uwagą, (cyt.:)

    jest po prostu bezpodstawnym czepianiem się

    wracając do pytania Zygfryda, dlaczego miałyby mnie niby karać, wyjaśniam,
    jakby ktoś nie wiedział, podstawą do UKARANIA podatnika jest naruszenie zasady
    rzetelności lub staranności, a rozporządzenie ministra finansów o PKPiR
    określa, że odchylenia do bodajże 0,5% przychodów ze sprzedaży nie są karane.

    w moim wypadku uwzględnienie oświadczenia i zawyżenie dochodu o 5% rachunku
    TP SA nie powodowało żadnych skutków przy wyliczaniu podatku, bo to był rok
    dużych wydatków i wykazywałem kilkudziesięciotysięczną stratę, przy której
    sto kilkadziesiąt złotych zakwestionowanego KUP nie robiło żadnej różnicy.

    no ale oczywiście Adam wie lepiej: "wicie, moja kumo, wszyscy ci >>biznesmeni<<
    co prowadzą DG, to są złodzieje i kanciarze co okradają biedne społeczeństwo"...

    pozdr
    Sebastian