  • 1. Data: 2003-02-07 18:55:06
    Temat: klopoty z fakturami za telefon
    Od: "Ula" <g...@r...rz.pl>

    Witajcie!

    Problem mam taki:
    -faktura za telefon z PTC
    -rozmowy dotycza grudnia i stycznia
    -abonament jest za styczen
    -faktura platna w lutym
    -faktura wystawiona w styczniu

    A co jesli faktura wystawiona w styczniu a w calosci dotyczy grudnia?
    Ujmowac w 2002 roku? Czy nie? Zglupialam juz calkiem. Wiem ze VAT tylko w
    miesiacu platnosci. Chodzi mi o moment wpisania do kosztow i czy dzielic czy
    nie? A jesli tak to jak?

    Co z tym zrobic?
    przy KPiR, Vat

    stroskana na amen Ula

  • 2. Data: 2003-02-07 21:45:17
    Temat: Re: klopoty z fakturami za telefon
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "Ula" <g...@r...rz.pl> napisal w news:b20vea$ngp$1@news.rsk.pl:

    > -faktura za telefon z PTC
    > -rozmowy dotycza grudnia i stycznia
    > -abonament jest za styczen
    > -faktura platna w lutym
    > -faktura wystawiona w styczniu
    > Co z tym zrobic?

    Nie komplikowac, nie zwracac uwagi na okresy (kiedy rozmowy, kiedy
    abonament), wpisac w koszty w miesiacu wystawienia, uwzglednic w
    rejestrze VAT w miesiacu platnosci.

    > stroskana na amen Ula

    Obys tylko takie troski miala :-)

    Marta

  • 3. Data: 2003-02-08 15:19:02
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Nie komplikowac, nie zwracac uwagi na okresy (kiedy rozmowy, kiedy
    > abonament), wpisac w koszty w miesiacu wystawienia, uwzglednic w
    > rejestrze VAT w miesiacu platnosci.

    I *naprawde* nie ma zadnego sposobu, aby to ujednolicic?
    Tzn. aby i w KPiR i w VAT wpisywac w tym samym miesiacu,
    np. w miesiacu platnosci albo wystawienia?

    Dzieki,

    Latet

  • 4. Data: 2003-02-08 16:01:29
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> napisal w

    > I *naprawde* nie ma zadnego sposobu, aby to ujednolicic?
    > Tzn. aby i w KPiR i w VAT wpisywac w tym samym miesiacu,
    > np. w miesiacu platnosci albo wystawienia?

    Sposob jest taki: zmienic obsade ministerstwa finansow na bardziej
    kompetentna. Ale nie liczylabym za bardzo, ze sie uda ;-)

    Marta

  • 5. Data: 2003-02-08 16:28:23
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > I *naprawde* nie ma zadnego sposobu, aby to ujednolicic?
    > Tzn. aby i w KPiR i w VAT wpisywac w tym samym miesiacu,
    > np. w miesiacu platnosci albo wystawienia?

    Ja sobie sam ujednoliciłem i wpisuję w m-cu płatności

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 6. Data: 2003-02-09 11:28:59
    Od: a...@b...pl (Agnieszka Śliwowska)

    Ula napisał(a):

    [ciach}
> [...]
    > miesiacu platnosci. Chodzi mi o moment wpisania do kosztow i czy dzielic czy

    Witam,
    Ja zawsze stosowalam zasade, ktora poradzila mi urzedniczka w US (juz
    daaawno temu). Ksieguje wszystko w dacie wystawienia - wtedy nie ma
    niejasnosci i US ci sie nie moze do niczego doczepic.
    pzdr

  • 7. Data: 2003-02-09 12:23:17
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    a...@b...pl (Agnieszka Śliwowska) napisal w

    > Ja zawsze stosowalam zasade, ktora poradzila mi urzedniczka w US (juz
    > daaawno temu). Ksieguje wszystko w dacie wystawienia - wtedy nie ma
    > niejasnosci i US ci sie nie moze do niczego doczepic.

    Ta rada jest juz daaawno nieaktualna, gdy chodzi o faktury
    telekomunikacyjne. Po pierwsze wszystkie faktury VAT nalezy wpisywac do
    ewidencji VAT w miesiacu otrzymania, a nie wystawienia. Zazwyczaj jest
    to ten sam miesiac, chciaz czasem jest to malo prawdopodobne. Np. gdy
    faktura wystawiana jest ostatniego dnia miesiaca i przesylana poczta. I
    wtedy US sie czepia. Co faktur za telefon (dostep do Internetu,
    elektrycznosc i pare innych takich), istnieje specjalne uregulowanie: za
    miesiac otrzymania faktury przyjmuje sie miesiac platnosc i juz. To sie
    nazywa fikcja prawna. Ale obowiazuje naprawde.

    A ta urzedniczka to jeszcze pracuje w tym US? A poglady sie jej nie
    zmienily?

    Marta

  • 8. Data: 2003-02-09 12:48:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Agnieszka Śliwowska napisał:
> [...]
    > US (juz daaawno temu). Ksieguje wszystko w dacie wystawienia - wtedy
    > nie ma niejasnosci i US ci sie nie moze do niczego doczepic.

    Mam cicha nadzieje że mówisz wyłacznie o kwalifikacji kosztów, a nie o
    odliczaniu VAT.
    Inaczej pozazdrościć mocnych nerwów...

    Maddy

    --