  • 1. Data: 2003-02-07 16:30:40
    Temat: program do KPIR pod LINUXA.
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy ktos z grupowiczów uzywa jakiegoś programu do prowadzenia KPiR pod
    linuxem?
    Mam zamiar przesiąść się całkiem na ten system, ale nie wiem czy cos znajde.
    Najbardziej zależałoby mi na wydrukach PIT-5 i VAT-7.
    prosiłbym o informację jeżeli ktos czegoś takiego używa.
    Pytam na tej grupie, bo chyba tu jest najprawdopodobniejsze, że dostanę
    sensowną odpowiedź.

    PawełJ

  • 2. Data: 2003-02-08 07:29:54
    Temat: Re: program do KPIR pod LINUXA.
    Od: "grzesiek" <w...@w...pl>

> [...]
    > prosiłbym o informację jeżeli ktos czegoś takiego używa.
    > Pytam na tej grupie, bo chyba tu jest najprawdopodobniejsze, że dostanę

    Firma Macrosoft pisala kilka lat temu ze robi ale czy zrobila .
    Pozdr

  • 3. Data: 2003-02-08 10:40:04
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "grzesiek" <w...@w...pl> wrote in message
    > znajde.

    > Firma Macrosoft pisala kilka lat temu ze robi ale czy zrobila .
    > Pozdr

    Wydruki "do nadrukowania" mozna sobie przy odrobinie wklado pracy zrobisc w
    StarOffice"

    Boguslaw.

  • 4. Data: 2003-02-08 12:00:00
    Od: "Maciej Urbaniak" <m...@k...org.pl>

    > Wydruki "do nadrukowania" mozna sobie przy odrobinie wklado pracy zrobisc
    > StarOffice"

    A po co robić w SO ?
    Można sobie pociągnąć ze strony MF druki w pdf-ie i na nich robić

    --
    Maciej Urbaniak

  • 5. Data: 2003-02-08 13:31:55
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Urbaniak" <m...@k...org.pl> napisał w wiadomości

    > A po co robić w SO ?
    > Można sobie pociągnąć ze strony MF druki w pdf-ie i na nich robić
    Można można, ale chodziło mi o to, żeby to sobie samo liczyło. Czyli ja
    wprowadzam dane do Kpir, a program przelicza mi i drukuje PIT i VAT.

    PawełJ

  • 6. Data: 2003-02-08 19:33:40
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b20n10$sds$1@news.onet.pl>, pawel J wrote:
    > Czy ktos z grupowiczów uzywa jakiego? programu do prowadzenia KPiR pod
    > linuxem?
    > Mam zamiar przesi??ae si? ca?kiem na ten system, ale nie wiem czy cos znajde.
    > Najbardziej zale?a?oby mi na wydrukach PIT-5 i VAT-7.

    Wedlug mnie mozna to robic po prostu w dowolnym arkuszu kalkulacyjnym
    i co miesiac robic wydruki.

    Ja tak robie, i pani w Urzedzie Skarbowym powiedziala ze tak mozna. Ja
    uzywam programu Gnumeric. http://www.gnome.org/projects/gnumeric/
    Jest to bardzo wygodne. Co ciekawe Gnumeric jest calkowicie
    kompatybilny z Excelem.

    A PIT-5 i VAT-7 wypelniam dlugopisem. Ale jak ktos by bardzo chcial,
    to moze sie skusze i napisze jakis programik ktory z pliku z Gnumerica
    stworzy co miesiac plik na drukarke tak by sie to nadrukowalo na
    formularze PIT-5 i VAT-7.

    Jakby ktos mial jakie pytania i problemy z Linuxem w tej materii, to
    sluze pomoca.

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 7. Data: 2003-02-09 09:39:25
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > formularze PIT-5 i VAT-7.
    >
    > Jakby ktos mial jakie pytania i problemy z Linuxem w tej materii, to

    Wszystko ladnie i pieknie. Wiem, ze do tego moge uzyc jakiegos arkusza
    itd... Ale mi chodzilo o gotowe rozwiazanie.
    Jezeli do nauki linuxa dojdzie mi jeszcze tworzenie wlasnych programów to
    braknie mi czasu na prace i nie bedzie co ksiegowac w KPiR...:)
    Ale dzieki za podpowiedzi.
    PawelJ

  • 8. Data: 2003-02-10 01:53:56
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b257m0$1rs$1@news.onet.pl>, pawel J wrote:

    > Wszystko ladnie i pieknie. Wiem, ze do tego moge uzyc jakiegos arkusza
    > itd... Ale mi chodzilo o gotowe rozwiazanie.

    A jakby byl taki programik (command line - odpalany w shellu), ze
    sobie wpisujesz wszystko w arkuszu, tak jakbys to robil w papierowej
    KPiR, a raz na mieisac bys odpalal sobie ten wlasnie programik, komeda
    na przyklad:

    generate_pitvat plik-arkusza-z-KPiR

    i wygenerowaloby to w tym katalogu dwa PDFy:

    PIT-5.pdf
    VAT-7.pdf

    ktore po prostu puscilbys na drukarke, wkladajac formularze z US jako
    "papier" (albo i nawet na czystym papierze).

    To czy byloby to satysfakcjonujace?

    Nie mowie bys mial pisac ten programik generujacy - chodzi mi o to
    gdyby taki istnial.

    No bo taka KPiR papierowa, jaka sie kupuje w papierniczym za 2 zl, i
    wpisuje sie pozycje w kratki, to to jest nic innego jak wydruk pustego
    arkusza kalkulacyjnego. Ja nie wiem za brdzo czego jeszcze od takiego
    programu bys chcial, oprocz generowania PIT-5 i VAT-7.

    To co wyzej opisalem to przeciez byloby wlasnie 'gotowe rozwiazanie'.

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl
    Bush "won" 2000 elections with 537 Florida votes. More people where illegaly
    prevented to vote: http://www.gregpalast.com/detail.cfm?artid=122&row=1

  • 9. Data: 2003-02-10 18:00:42
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > sobie wpisujesz wszystko w arkuszu, tak jakbys to robil w papierowej
    własnie tego chciałbym uniknąć- ręcznego prowadzenia Kpir
> [...]

    > No bo taka KPiR papierowa, jaka sie kupuje w papierniczym za 2 zl, i
    > wpisuje sie pozycje w kratki, to to jest nic innego jak wydruk pustego
    Który jednak trzeba jakoś dopracować, dac nagłówki, wprowadzać kontrachentów
    ,prowadzić rejestr Vat itd..

    >Ja nie wiem za brdzo czego jeszcze od takiego
    > programu bys chcial, oprocz generowania PIT-5 i VAT-7.
    PIT-5 i VAT-7 to już na zakończenie miesiąca.
    Chciałbym program, który zrobi wszystkie wydruki i wyliczenia za mnie. Ja mu
    wprowadze tylko faktury a on niech liczy.

    > To co wyzej opisalem to przeciez byloby wlasnie 'gotowe rozwiazanie'.
    Nie do końca. Znasz jakies programy do prowadzenia KPIR pod windows? np.
    firmy insert czy wapro?
    O coś takiego mi chodziło.
    pozdrawiam
    PawełJ

  • 10. Data: 2003-02-11 13:44:57
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b28pdt$p48$1@news.onet.pl>, pawel J wrote:
    > w?asnie tego chcia?bym unikn?ae- r?cznego prowadzenia Kpir

    > Który jednak trzeba jako? dopracowaae, dac nag?ówki, wprowadzaae kontrachentów
    > ,prowadziae rejestr Vat itd..

    OK, to na razie jedna rzecz ktora bys chcial zrozumialem: zeby
    kontrahenci byli gdzies wpisani i mozna bylo ich wybierac z listy a
    nie wpisywac za kazdym razem. Daloby sie to zrobic jakims pluginem,
    ale mnie sie nie chcialo, Cut&Paste to mniej wiecej to samo.

    > PIT-5 i VAT-7 to ju? na zako?czenie miesi?ca.
    > Chcia?bym program, który zrobi wszystkie wydruki i wyliczenia za mnie.
    > Ja mu wprowadze tylko faktury a on niech liczy.

    A jakie jeszcze wydruki sie robi oprocz PIT-5 i VAT-7? Znaczy chodzi
    Ci o to zeby tez wystawial faktury?

    Jakie wyliczenia oprocz wyliczania VAT i PIT na koniec miesiaca sie
    robi? No i oprocz obliczania VATu na kazdej fakturze? No bo to
    wszystko to wyliczy, zreszta arkusz kalkulacyjny wszystko wyliczy, od
    tego jest.

    > Nie do ko?ca. Znasz jakies programy do prowadzenia KPIR pod windows? np.
    > firmy insert czy wapro?

    Ja windowsa widzialem pare razy w zyciu :)

    OK, poszukam troche, moze cos co sluzy do prowadzenia KPiR i zeby
    kontrahenci byli gdzies w liscie itd, moze cos takiego istnieje. Jest
    troche programow do zarzadzania swoimi rachunami, znaczy wpisywania
    wydatkow, operacji na roznych kontach itp. Na przyklad GNUcash
    http://www.gnome.org/gnucash/ (link z pamieci pisze, moglem sie
    pomylic), gacc, gnofin. Mysle z ktorys z nich moze miec wszystko co
    potrzeba i byc dobry rowniez do KPiR. A jak czegos brakuje, czesto
    wystarczy zapuscic temat developerom, albo namowic kogos innego do
    zaimplementowania. W zaleznosci od stopnia skomplikowania tego czego
    sie chce pojawi sie to w ktorejs z przyszlych wersji. W ostatecznosci
    mozna zaplacic komus za zaimplementowanie interesujacych nas rzeczy.
    Jest mase osob ktore chcetnie za oplata wprowadza do programu
    interesujace nas modyfikacje. Cale piekno licencji GNU/GPL.