  • 1. Data: 2002-11-27 11:23:22
    Temat: komputer/ odliczenie
    Od: "Valentin0" <p...@s...pl>

    Witam,
    matka kupiła córce komputer. Córka pobiera nauke w szkole wyższej i nie ma
    dochodów, czy matka może w jakiś sposób dokonać odliczenia zakupionego
    komputera?
    Paweł
    proszę o odpow. możliwie równiez na priv

  • 2. Data: 2002-11-28 01:19:45
    Temat: Re: komputer/ odliczenie
    Od: "Iwona Jakubowska" <i...@...v.pl.nospam>

    Użytkownik "Valentin0" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > matka kupiła córce komputer. Córka pobiera nauke w szkole wyższej i nie ma
    > dochodów, czy matka może w jakiś sposób dokonać odliczenia zakupionego
    > komputera?

    Niestety nie. Taki był werdykt urzędu skarbowego za rok 2001.

    --
    Pozdrawiam,
    Iwona

  • 3. Data: 2002-11-28 06:46:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Iwona Jakubowska napisał:
    > Użytkownik "Valentin0" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety nie. Taki był werdykt urzędu skarbowego za rok 2001.

    Co to za argument?? Jakiego urzędu skarbowego? W jakiej sprawie? Szczegóły!
    Od kiedy to urzedy skarbowe wydają werdykty?

    A ja głupia myslalam że decyzje, i to takie, od których można sie
    odwołać. I że decyzja US nie ma mocy normy powszechnie obowiązującej...
    Że nie ma precedensu w prawie polskim tez mnie kiedys uczyli.
    I że każda sprawa to unikalny przypadek i trzeba znać wszystkie
    szczegóły zdarzeń żeby mozna je było uznac za tożsame...
    Eh.. starzeje sie ta wiedza.. starzeje... człowiek nie nadąża...
    Raz ciach i konstytuncja, a czasem i stare rzymskie reguły, juz
    nieaktualne...

    A może by tak się zastanowic, czy matka nie ma powodu aby komputer
    odliczyc jak narzędzie potrzebne do pracy??? Nic nie wiemy o tym, gdzie
    i na jakim stanowisku pracuje matka.
    Co daje nam podstawy żeby sądzic że mamy na grupie jasnowidza o
    wdziecznym imieniu Iwonka.

    Maddy (bez zdolności ESP niestety...)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-11-28 20:26:58
    Od: "Iwona Jakubowska" <i...@...v.pl.nospam>

> [...]
    > i na jakim stanowisku pracuje matka.
    > Co daje nam podstawy żeby sądzic że mamy na grupie jasnowidza o

    No i wpadlam za zbyt pobiezne potraktowanie sprawy. Przyznaje Ci racje
    wnikliwa Maddy. Istnieje taka mozliwosc odliczenia przyrzadu do pracy, przez
    matke studentki z nowym komputerem. Zatem moze podpisany Pawel naswietli nam
    bardziej profesje wyzej wymienionej mamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Iwona

  • 5. Data: 2002-11-29 00:15:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Nov 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Że nie ma precedensu w prawie polskim tez mnie kiedys uczyli.

    wKF: dobrze mi się zdaje że powyższa reguła została *w pewien
    sposób* utwierdzona ostatnio przez werdykt TK odbierający
    SN prawo do korygowania NSA ? (mam nadzieję że stosiku
    sądów nie poprzekładałem :))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-11-29 01:10:41
    Od: "Valentin0" <p...@s...pl>

> [...]
    nam
    > bardziej profesje wyzej wymienionej mamy.

    i juz naswietlam,
    otoz co do pytan o zawod matki to jest ona ksiegowaw instytucji budzetowej.
    Paweł

  • 7. Data: 2002-11-29 22:13:19
    Od: "Iwona Jakubowska" <i...@...v.pl.nospam>

    > Witam,
    > i juz naswietlam,
    > otoz co do pytan o zawod matki to jest ona ksiegowaw instytucji
    budzetowej.
    > Paweł

    Wedlug ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych warunkiem do
    odliczenia musi byc scisly zwiazek przedmiotu z osoba ktora kupila ow
    przedmiot.
    A scisle mowiac przedmiot musi byc bezposrenio zwiazany z wykonywanym
    zawodem. (art. 27a ustawy, pkt 2 d) W przypadku Pani ksiegowej nalezy
    jedynie(w przypadku kontroli) umowywowac, ze komputer jest jej potrzebny do
    wykonywania pracy. Pani ksiegowa sfery budzetowej zapewne jest zmuszona do
    przeprowadzania analiz finansowych, arkuszy kalkulacyjnych, rozliczen
    wydatkow na paragrafy i wyliczaniu ich zaangazowania, po godzinach pracy. A
    zeby nie przebywac w pracy do poznych godzin nocnych zmuszona zostala do
    wykonywania wyzej wymienionych analiz itp. w domu.

    --
    Pozdrawiam,
    Iwona