  • 1. Data: 2002-12-01 09:08:38
    Temat: komputer -> środek trwały
    Od: "Marek Wróbel" <n...@i...pl>

    Witam,

    Od miesiąca prowadzę działalność gospodarczą. Mam już swój komputer i
    chciałbym go
    wprowadzić do firmy jako środek trwały. Powienienem więc pewnie napisać
    jakieś pismo...
    Nie mam rachunków zakupu cześci więc musiałbym go chyba wycenić na oko...

    Czy liczyć kosz komputera razem z VAT i odliczać vat a netto ceny jako
    koszt.
    Czy VATu się nie bierze pod uwagę ?

    Mam wiecej pytań na temat środków trwałych... czy znacie może jakiś link z
    opisem tego zagadnienia ?

    np. Jak rozbudować komputer będący środkiem trwałym ?

    Marek Wróbel

  • 2. Data: 2002-12-01 14:49:33
    Temat: Re: komputer -> środek trwały
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Wróbel" <n...@i...pl>
    napisał w wiadomości
    > Nie mam rachunków zakupu cześci więc musiałbym
    go chyba wycenić na oko...
    Nie wiem jak teraz ale kiedyś to można było zrobić
    wycenę własną na podstawie cen sprzętu "na twoim
    terenie" o podobnej/identycznej konfiguracji,
    załączało się cenniki z prasy, sklepów, giełdy
    itp.

    > Mam wiecej pytań na temat środków trwałych...
    czy znacie może jakiś link z
    > opisem tego zagadnienia ?

    Np. archiwum tej grupy
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=archiwum&group=p
    l.soc.prawo.podatki
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watki&group=pl.s
    oc.prawo.podatki&year=2002&month=12

    > np. Jak rozbudować komputer będący środkiem
    trwałym ?

    Też tam było i to nawet w ostatnim miesiącu

    Sark

  • 3. Data: 2002-12-02 08:05:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Dec 2002, Marek Wróbel wrote:

> [...]
    >+ jakieś pismo...
    >+ Nie mam rachunków zakupu cześci więc musiałbym go chyba wycenić na oko...

    http://groups.google.com/groups?as_oq=komputer%20kom
    putera&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drrb
    =b&as_mind=12&as_minm=1&as_miny=2001&as_maxd=1&as_ma
    xm=12&as_maxy=2002&num=100&hl=pl
    Wybacz że 1. trafienie wskazuje na post z podobnym linkiem,
    ale to *jest* FAQ na tej grupie :)

    >+ Czy liczyć kosz komputera razem z VAT i odliczać vat a netto ceny jako
    >+ koszt.
    >+ Czy VATu się nie bierze pod uwagę ?

    VAT możesz odliczać (z grubsza biorąc):
    - tylko w miesiącu zakupu lub następnym
    - tylko z faktury zakupu (której nie masz)
    - tylko z faktury na twoją DG
    Jeśli VATu nie wolno ci odliczyć nie z twojej winy (jeśli
    nie odliczyłeś VATu w miesiącu zakupu to twoja sprawa i "wina")
    to wtedy VAT idzie w koszty.
    Jeśli PC był twój osobisty - to w koszt (lub do amortyzacji
    - jeśli ŚT to amortyzacja, a nie wprost w koszt !) kwotą brutto.

    Inna sprawa, że najwyraźniej nie masz dokumentów... Opinie
    są różne, ale w linkach powinieneś znaleźć rozwiązanie pt.
    "zakup komputera od kolegi" (zamiast wpisywania swojego).

    >+ Mam wiecej pytań na temat środków trwałych... czy znacie może jakiś link
    >+ z opisem tego zagadnienia ?
    >+
    >+ np. Jak rozbudować komputer będący środkiem trwałym ?

    Po obejrzeniu wyniku z linku powyżej zobaczysz tam link do
    "zaawansowane szukanie" z tabelką:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=+ko
    mputer+OR+komputera+group:*.podatki&num=100&hl=pl&lr
    =&ie=UTF-8&inlang=pl&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=1&
    as_miny=2001&as_maxd=1&as_maxm=12&as_maxy=2002
    ...przerabiasz tabelkę np. tak:
    http://groups.google.com/groups?as_q=%B6rodek+%B6rod
    ki+%B6rodka+%B6rodk%F3w&num=100&as_scoring=r&hl=pl&i
    nlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+Google&as_epq=&
    as_oq=trwa%B3y+trwa%B3e+trwa%B3ych+trwa%B3ego&as_eq=
    &as_ugroup=*.podatki&as_usubject=&as_uauthors=&as_um
    sgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2001&as_minm=1&a
    s_mind=12&as_maxy=2002&as_maxm=12&as_maxd=1
    ...a później np. tak:
    http://groups.google.com/groups?as_q=&num=100&as_sco
    ring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&scoring=r&btnG=
    Szukaj+z+Google&as_epq=&as_oq=rozbudowa+rozbudowa%E6
    +do%B3o%BFy%E6+dokupi%E6&as_eq=&as_ugroup=*.podatki&
    as_usubject=&as_uauthors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_
    drrb=b&as_miny=2001&as_minm=1&as_mind=12&as_maxy=200
    2&as_maxm=12&as_maxd=1
    (za każdym razem oglądając co jest w tabelce :))
    ...i tą metodą poczytać kilkaset postów.

    Nie żartuję....warto ! Przy okazji dowiesz się nt spraw o których
    nie miałeś pojęcia że mogą wystąpić... :]
    No i wyjdzie na to że łącze stałe jest niezbędne :)

    Pozdrowienia, Gotfryd