  • 1. Data: 2006-01-22 10:55:52
    Temat: komputer - zakup drukarki
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    powstała u mnie taka wąpliwość - firma posiada komputer ( jakby było
    istotne notebook ). po miesiącu zakupuje drukarkę laserową.

    Czy taki zakup stanowi ulepszenie środka trwałego, czy drukarkę można
    potraktować jako osobny środek trwały?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 2. Data: 2006-01-22 13:48:32
    Temat: Re: komputer - zakup drukarki
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    Przecież to 2 różne rzeczy; drukarka nie jest ulepszeniem komputera :)

  • 3. Data: 2006-01-22 13:55:20
    Od: "AD" <t...@t...pl>

> [...]
    > istotne notebook ). po miesiącu zakupuje drukarkę laserową.
    >
    > Czy taki zakup stanowi ulepszenie środka trwałego, czy drukarkę można

    Z tego co czytalem to jesli ta drukarka bedzie podlaczona do tego notebooka
    to zwiekszy ona wartosc srodka trwalego. Jedynie drukarki z interfejsem
    sieciowym mozna ewentualnie traktowac jako osobny srodek trwaly

    http://64.233.183.104/search?q=cache:7FWLKWwwSvcJ:ww
    w.informacje.farmacja.pl/drukuj.php%3Fid%3D188+warto
    %C5%9B%C4%87+komputera+amortyzacja&hl=pl

  • 4. Data: 2006-01-22 15:18:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AD,

    Sunday, January 22, 2006, 2:55:20 PM, you wrote:

    > Z tego co czytalem to jesli ta drukarka bedzie podlaczona do tego notebooka
    > to zwiekszy ona wartosc srodka trwalego.

    Od kiedy ulepszenie poniżej 3500 PLN zwiększa wartość środka trwałego?

    > Jedynie drukarki z interfejsem sieciowym mozna ewentualnie traktowac
    > jako osobny srodek trwaly

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2006-01-22 15:24:25
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2006 14:55:20 +0100, AD napisał(a):

> [...]
    >
    > http://64.233.183.104/search?q=cache:7FWLKWwwSvcJ:ww
    w.informacje.farmacja.pl/drukuj.php%3Fid%3D188+warto
    %C5%9B%C4%87+komputera+amortyzacja&hl=pl

    Dzięki za link - on wyjaśnia moje wątpliwości.Chociaż .... w zetknięciu ze
    służbami skarbowymi nigdy nic nie wiadomo ;)

    Zakup drukarki do komputera nie jest w/g tego artykułu ulepszeniem ponieważ
    jej wartość jest niższa jak 3500 zł - a tylko ulepszania przekraczające tą
    kwotę traktuje się jako ulepszenie.

    To o czym ty piszesz ma MZ zastosowanie w sytuacji kiedy i komputer i
    drukarka są kupione równocześnie i równocześnie wprowadzone do użytkowania.

    Chyba że macie jeszcze jakieś argumenty za lub przeciw - chętnie się
    zapoznam z nimi i ewentualnie podyskutuję.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2006-01-23 22:56:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jan 2006, trojden wrote:

    > Przecież to 2 różne rzeczy; drukarka nie jest ulepszeniem komputera :)

    ...NSA był innego zdania :] jeśli chodzi o WP.
    Hint: KST bodaj 421 to "zestawy komputerowe" a nie "komputery".
    Oczywiście:
    - aby to było "ulepszenie podatkowe" trzeba rozmawiać o >3500 zł,
    przy drukarce laserowej ciągle jest o to łatwo (acz sam mam
    kolorową która była znacznie tańsza)
    -...więc większym problemem jest jeśli została kupiona *razem*
    z komputerem, albo jeśli celem posiadania zestawu komputerowego jest
    drukowanie czegokolwiek :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?