  • 1. Data: 2002-01-04 09:39:46
    Temat: konta US
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Na marginesie sprawy kont US:
    mozna pobrac ze strony plik *.xls z zestawem informacji.
    Co z tego - jak zwykle, plik jest zapisany w jednej z najnowszych
    wersji MS Exella - czyli dostepny tylko dla tych, co maja nowe
    wersje MS Office w swoich komputerach. A reszta klientow US, a
    posrednio - Min. Finansow? Co maja zrobic ci, co maja starsze
    wersje, albo Star Office za ktory US kaza placic podatek, jak za
    MS Office?
    Niechlujstwo urzednikow, czy metoda?
    Znajac urzednikow (-czki, przede wszystkim) sadze, ze nawet nie
    wiedza, ze jest mozliwosc zapisac taki, czy inny plik w nizszej
    wersji *.xls, czy tez *.doc, *.rtf, *.cdr, i tak dalej.
    Nie chce tu obrazac urzednikow, ale mniej pogardy dla petentow
    prosze!
    WSm

  • 2. Data: 2002-01-04 10:19:17
    Temat: Re: konta US
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    WSm napisał(a):

> [...]
    > wersji *.xls, czy tez *.doc, *.rtf, *.cdr, i tak dalej.
    > Nie chce tu obrazac urzednikow, ale mniej pogardy dla petentow
    Podejście do komputeryzacji w ogóle jest w polskiej administracji
    chore.
    A co do tego pliku, to zdecydowanie jest dziwny.
    Star Office pod linuxem otwiera go bez problemów, nawet się fonty nie
    sypią, za to w windowsowym StarOffice wystarczy zaznaczyć plik żeby
    się program zawiesił.
    To już nie jest kwestia wersji. W tym pliku siedzi coś dziwnego, nawet
    nie można spróbować go otworzyć bo wszystko pada.
    Poza tym link do pliku jest źle zrobiony, po kliknięci powinno sie
    otwierac okienko downloadu, a moja sylaba po prostu otwiera go jako
    html. Paranoja.
    I to wszystko za nasze podatki.
    Ide zobaczyć czy ktoś w firmie ma jeszcze jakiegos exela (w ramach
    legalizacji zamieniono wszystko na staroffice) ale ludzi nie
    upilnujesz więc jest nadzieja.
    Jak uda mi się to zapisac w jakims rozsądnym formacie to podeslę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-01-04 14:17:14
    Od: "Piotr Trocewicz" <t...@c...net.pl>

    PC Suite 2001 otwiera bez problemów www.software602.com
    Niestety jest po angielsku : (
    Ale też za darmo : )

    Pozdrawiam grupowiczów,
    Piotrek.

  • 4. Data: 2002-01-04 16:09:41
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]
    > Jak uda mi się to zapisac w jakims rozsądnym formacie to
    podeslę.
    Dziekuje, ale ja sobie poradzilem, jako stary rep. Pobralem
    DAP-em na dysk i otwarlem w XL-viewerze, copy-paste do Worda i
    jest. Nie usilowalem nawet inaczej otwierac, bo mam
    licencjonowany Office 95 i mi wystarcza od lat.
    Pisalem tylko, jako o problemie, bo nie kazdy potrafi sobie z tym
    poradzic, a przeciez nie o to chodzi, aby majstrowac przy pliku,
    tylko z niego skorzystac.

  • 5. Data: 2002-01-04 16:13:06
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

> [...]
    Pisalem tylko, jako o problemie, bo nie kazdy potrafi sobie z tym
    poradzic, a przeciez nie o to chodzi, aby majstrowac przy pliku,
    tylko z niego skorzystac. Przeciez niekt o zdrowych zmyslach nie
    bedzie sobie zasmiecal komputera, ktory ma do pracy coraz to
    nowymi wersjami programow, tak zaplaconych, jak i darmowych. To
    dobre dla dzieci, ktore lubia sie chwalic.
    Swoja droga - ciekawe, czy pracownicy Min Fin w najnowszym Exelu
    lepiej kalkuluja finanse budzetu, niz w starych wersjach?
    WSm