  • 1. Data: 2004-01-12 22:12:21
    Temat: konto firmowe-prywatne przelewy???
    Od: "gregor" <g...@g...pl>

    prowadze DG i mam konto firmowe....moje pytanie brzmi czy za pomoca tego
    konta moge regulowac swoje prywatne rachunki za gaz,wode
    studia,internet,raty itd....

  • 2. Data: 2004-01-12 23:27:04
    Temat: Re: konto firmowe-prywatne przelewy???
    Od: "olek" <o...@p...onet.pl>

    ja tak robie
    nie widze powodu dla ktorego nie mozna by tego robic
    co innego gdybys z prywatnego konta placil podatki albo zus to ktos muglby
    sie przyczepic
    o.

  • 3. Data: 2004-01-13 09:58:12
    Od: "Kubik" <k...@p...pl>

    Użytkownik "olek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ja tak robie
    > nie widze powodu dla ktorego nie mozna by tego robic
    > co innego gdybys z prywatnego konta placil podatki albo zus to ktos muglby
    > sie przyczepic
    Ja płacę często ZUS z prywatnego konta, bo niby czemu nie.

    pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2004-01-13 18:27:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2004, olek wrote:

    wKF: pisz pod cytatem.
    Zacytuję:

> [...]
    >+ > prowadze DG i mam konto firmowe....moje pytanie brzmi czy za pomoca tego
    >+ > konta moge regulowac swoje prywatne rachunki za gaz,wode

    Ad rem: a ja mam wątpliwości - po co *sobie* komplikować życie żeby
    w razie jakiegoś powodu do kontroli musieć odsiewać "osobiste"
    płatności od "gospodarczych" ? Owszem, pieniądze są twoje ! :)

    >+ nie widze powodu dla ktorego nie mozna by tego robic

    j.w.

    >+ co innego gdybys z prywatnego konta placil podatki albo zus to ktos muglby
    >+ sie przyczepic

    ŻE CO ??
    Poproszę o ekspresowe objaśnienie: *o co* mógłby się przyczepić ??

    Proponuję w szczególności wskazanie co za "obiekt prawny" przy
    prowadzeniu 1-osobowej DG jest:

    - podatnikiem podatku dochodowego
    - ew. podatnikiem podatku VAT
    - płatnikiem ZUS

    BTW: na .prawo ostatnio Robert Tomasik objaśniał czego to nie umiała
    pojąć "panienka z okienka" (w banku :)), może się przydać do
    rozważań nad powyższymi uwagami :)
    A w załączeniu do powyższego może pomóc obejrzenie z bliska PIT-5
    i zastanowienie się kto i z jakiego tytułu zapłaci podatek, jeśli
    osoba fizyczna ma jednocześnie dochody z DG oraz najmu ("bez DG").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-14 16:29:56
    Od: waldek<w...@i...com.pl>

    Ja tez tak robie i nie widze w tym problemu.
    Nawet czasem place z prywatnego konta ZUS albo podatki.
    Nie znam przpepisu, który by tego zabranial.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-01-14 18:45:17
    Od: m...@t...pl (tlen)

    > prowadze DG i mam konto firmowe....moje pytanie brzmi czy za pomoca tego
    > konta moge regulowac swoje prywatne rachunki za gaz,wode
    > studia,internet,raty itd....

    I może jeszcze w koszty firmy zaliczasz opłaty za te przelewy ??? :):):)

    Michał

  • 7. Data: 2004-01-14 21:55:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, tlen wrote:
    [...do gregora...]
> [...]
    >+
    >+ I może jeszcze w koszty firmy zaliczasz opłaty za te przelewy ??? :):):)

    Wiesz że np. mi niezłego ćwieka zabiłeś ?? :)
    Bo jest tak: przelewam sobie od czasu do czasu małe conieco :) na
    konto osobiste. Bank kasuje mnie za to, przykładowo - 1 zł.
    Co by się stało jakbym zamiast "sobie" (do czego mam oczywiste prawo
    i opłatę za przelew bez żenady daję w koszt) wypłacił mojemu
    wierzycielowi ?...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-01-15 12:22:03
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.58.0401142251310.-1105569@k6-+
    :):):)

    > Wiesz że np. mi niezłego ćwieka zabiłeś ?? :)

    Dlatego warto się zastanawiać wcześniej nad aspektem wykorzystywania kont
    bankowych "prywatnych" i "DG"
    Jaka to wspaniała pożywka dla kontrolera skarbowego. Już widzę uśmiech na
    Jego (Jej) mordce i zacieranie rąk:-(
    A jak już nie ma się do czego przyczepić, to można do ruchów na kontach
    bankowych, które od jakiegoś czasu przestały być niedostępne dla US.

    A "małego" łatwo ukarać mandatem -nie odwoła się:-(

  • 9. Data: 2004-01-15 12:29:45
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    > prowadze DG i mam konto firmowe....moje pytanie brzmi czy za pomoca tego
    > konta moge regulowac swoje prywatne rachunki za gaz,wode

    Załóż sobie drugie, prywatne w jakimś mbanku. Nie będziesz miał kłopotów
    przy kontroli.

  • 10. Data: 2004-01-15 12:37:48
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "olek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > co innego gdybys z prywatnego konta placil podatki albo zus to ktos muglby

    Akurat ZUS i PIT można płacić z prywatnego.
    Tylko VAT , CIT, itp. nie