  • 1. Data: 2004-01-12 21:58:24
    Temat: spowodowałem czyjąś strate - jak to wliczyć w koszty ?
    Od: "Hubert Grochowina" <h...@s...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    zniszczyłem czyjś towar - tzn oni go kupili, ja transportowałem i całą
    partie zniszczyłem - ponieważ nie byłem ubezpiczony itd. zakupilem towar
    ponownie i dostarczyłęm do firmy celu - ponieważ oni się nie dowiedzieli
    wszystko jest ok bo towar było dokladnie taki sam itd. tylko teraz co zrobic
    mam z podatkiem i kosztami itd. mam na stanie (jeszcze tego nie
    zaksiegowałem) towaru za 20 tyś a fizycznie go nie mam - bo oddałem im wiec
    jak przyjdzie skarbówka to zapyta gdzie to i co i jak co z tym zrobiłem.
    chciałbym chociaz odliczyć VAT i dochodowy (w sume 40% wartości towaru) aby
    straty były dla mnie jak najmniejsze - jesli ich nie zaksieguje strace cała
    kwote - kazdy rozumnie o co chodzi.
    w jaki sposób rozliczyć ten towar gdzie go umieścić itd. moja firma nie ma
    ogromnych obrotów zeby to 20000 umkło bo mój dochód roczny to 30000.
    wyszedłem z twarza wobec firmy , ale jak wyjsć z twarza wobec skarbówki aby
    sie nie przyczepili i abym miał spokojne sumienie i nie do końca wydrenowany
    portfel ?

  • 2. Data: 2004-01-13 18:42:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, Hubert Grochowina wrote:

    >+ zniszczyłem czyjś towar

    Tia. Doceniając że lekko możesz być rozstrojony, nie mogę ci
    podarować :) tego że nam jasno i wyraźnie zapodałeś wszystkie
    potrzebne informacje.
    Może - zastrzegając że dywaguję - kilka słów zebranych "z głowy
    czyli z niczego", wyłącznie z pamięci i tego co było na grupie:
    - chyba jest różnica między KPiR a PK. Na PK "towar" jest
    kosztem w momencie sprzedaży, nie wiem jak ze "stratami
    w towarze" - AFAIR były wątpliwości czy wolno uznać za KUP
    - na KPiR "towar" jest kosztem w momencie zakupu, krótko mówiąc:
    "samo się rozliczy". Z tego co widziałem dobrze mieć
    uzasadnienie do "zniknięcia" towaru: "zniszczyłem" to IMHO
    za mało :(, musisz wykazać że zniszczenie wynikło z czegoś-tam
    a nie było np. celowe: i nie posługuj się tu logiką ("przecież
    kto by miał interes...") tylko potraktuj grupę jako UKS :)
    i spróbuj się wytłumaczyć: czy to zniszczenie było UZASADNIONE :]
    - VAT: wyniknie z tego czy towar dał się zaliczyć w koszt.

    >+ - tzn oni go kupili, ja transportowałem i całą
    >+ partie zniszczyłem - ponieważ nie byłem ubezpiczony

    Popatrz na to tak: przed ubezpieczycielem też byś musiał uzasadnić
    jakoś owo zniszczenie, na podstawie: "no, zniknęło" by ci nic nie
    wypłacili :)

    >+ itd. zakupilem towar ponownie i dostarczyłęm do firmy celu

    IMHO to nie był głupi pomysł: bo jeślibyś chciał im zapłacić
    "odszkodowanie" to byłoby opodatkowane (chyba żebyście zgodnie ;>
    postanowili iść "przez sąd" :>).
    [...]
    >+ mam z podatkiem i kosztami itd. mam na stanie (jeszcze tego nie
    >+ zaksiegowałem) towaru za 20 tyś a fizycznie go nie mam - bo oddałem im

    E tam. Chyba coś jest pokiełbaszone: dla mniejszych kwot albo
    "mocnych dowodów" (protokół policyjny z włamania np.) były
    tu wnioski o uznaniu tegoż "protokołu" albo sporządzenie własnego,
    ale *dla tego zniszczonego towaru" ("pierwszego zakupu").
    A "drugi zakup" sprzedałeś, zgodnie z prawdą...

    >+ wiec
    >+ jak przyjdzie skarbówka to zapyta gdzie to i co i jak co z tym zrobiłem.

    Protokół, świadkowie, dokumentacja (no, przy tej kwocie pstryknięcie
    zdjęcia cyfrówką może nie być nadmiarem przezorności :)).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-14 13:11:49
    Od: "Hubert Grochowina" <h...@s...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    ojej - Gotfyd - co ty do mnie piszesz - zechciałbys choć rozszyfrować co PK
    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

  • 4. Data: 2004-01-14 14:07:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, Hubert Grochowina wrote:

    >+ ojej - Gotfyd - co ty do mnie piszesz - zechciałbys choć rozszyfrować co PK

    Pełna księgowość :)

    >+ > Tia. Doceniając że lekko możesz być rozstrojony, nie mogę ci
    >+ > podarować :) tego że nam jasno i wyraźnie zapodałeś wszystkie
    >+ > potrzebne informacje.

    ...no i z tego ci wrzuciłem trochę informacji "na zapas" ;)
    BTW:
    Jakbyś tak pisał pod cytatem... i nożyczki nabył... ;) ("tnij cytaty" !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)