  • 1. Data: 2004-01-12 20:12:22
    Temat: dokumentowanie
    Od: Pan Kracy <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Rozpoczynam działalność gospodarczą. Chcę włączyć prywatny samochód do
    ewidencji środków trwałych. Nie wiem jednak, jak powinienem
    udokumentować ten fakt. Co powinienem wpisać do ewidencji w rubryce
    "dokument stwierdzający nabycie"?

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 2. Data: 2004-01-12 22:40:15
    Temat: Re: dokumentowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, Pan Kracy wrote:
    [...]
    >+ udokumentować ten fakt. Co powinienem wpisać do ewidencji w rubryce
    >+ "dokument stwierdzający nabycie"?

    A jaki masz "dokument stwierdzający nabycie" swojego samochodu ??
    My nie wiemy czy kupiłeś na fakturę czy tylko masz rachunek (albo
    tylko dowód wpłaty) bo "kupiłeś od kolegi"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-13 20:18:43
    Od: Pan Kracy <k...@p...onet.pl>

    > A jaki masz "dokument stwierdzający nabycie" swojego samochodu ??
    > My nie wiemy czy kupiłeś na fakturę czy tylko masz rachunek (albo
    > tylko dowód wpłaty) bo "kupiłeś od kolegi"...

    Kupiłem go prawie trzy lata temu i mam fakturę. Czy to ona jest
    "dokumentem stwierdzającym nabycie"???

    --
    Michał

  • 4. Data: 2004-01-13 21:52:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2004, Pan Kracy wrote:

    >+ > A jaki masz "dokument stwierdzający nabycie" swojego samochodu ??
    [...]
    >+ Kupiłem go prawie trzy lata temu i mam fakturę. Czy to ona jest
    >+ "dokumentem stwierdzającym nabycie"???

    Mamy krzyczeć: "bingo" :) czy szukać dziury w całym ? :)

    Nie, nie marudź że "tylkoszukałeśinformacji" :), wiem, ale ja np.
    też tylko szarym podatnikiem jestem. Jak na mój gust - tak zapisano
    w przepisach :) (nie mylić z "tak słyszałem" !) to tak ma być !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-16 21:31:29
    Od: Pan Kracy <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Mamy krzyczeć: "bingo" :) czy szukać dziury w całym ? :)

    Cieszę się, że jest to prostsze niż się spodziewałem. Wobec tego tak dla
    pewności, że się dobrze zrozumieliśmy:

    Rozumiem, że przekazując prywatny samochód w środki trwałe firmy nie
    muszę w żaden sposób dokumentować faktu przekazania. Wystarczy zapis w
    ewidencji środków trwałych, a "dokumentem stwierdzającym nabycie" jest
    faktura sprzed lat, którą dostałem długo przez założeniem działalności.

    Czy tak?

    Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za pomoc,
    --
    Michał

  • 6. Data: 2004-01-16 22:41:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004, Pan Kracy wrote:
    [...]
    >+ Rozumiem, że przekazując prywatny samochód w środki trwałe firmy nie
    >+ muszę w żaden sposób dokumentować faktu przekazania.

    IMHO nie musisz.
    Natomiast ja przekazująć "rdzeń PCta" :) (resztę dokupiłem)
    protokół sobie zrobiłem - ale miałem powód: właśnie specyfikację
    co i za ile (tak "starego" jak i "nowego") wcisnąłem w przekazywany
    ŚT. Nie wiem czy masz tam jakieś składniki (oprócz "auta właściwego" :))
    które by się łapały w wartość początkową - bo wtedy "jakiś protokół"
    uważam za mocno wskazany :))

> [...]
    >+ faktura sprzed lat, którą dostałem długo przez założeniem działalności.

    IMHO tak z zastrzeżeniem jak wyżej. Zauważ że jeszcze na mnie nie
    krzyczą, to chyba za bardzo nie kłamię :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)