    From: "Makwi" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: korekta numeru faktury
    Date: Tue, 22 Apr 2003 00:01:47 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@213.76.0.162

    Szanowni grupowicze kozystam z programu DRUCZEK firmy JZK - jakiś czas temu
    wysłałem do nich takowe zapytanie .
    =======================================
    Chcialbym wystawic faktury korygujace do faktur ktore wystawilem swojemu

    | kontrahentowi. W wystawionych fakturach jest bledna numeracja ( z tego co

    | wiem koryguje sie to nota korygujaca , ale kontrahent wymaga ode mnie

    | faktury korykujacej) jak za pomoca programu skorygowac tylko numery faktur

    | pierwotnych .

    =========

    I dostałem taką oto odpowiedź

    ========

    |Witam,

    |Dziekujemy za zgloszenie.

    |Akurat czegos takiego nie ma Pan prawa w ogole korygowac! Moze Pan jedynie

    |przyjac od kontrahenta zwrot oryginalu takiego dokumentu, przekreslic go,

    |napisac ANULOWANO i trzymac w swoich dokumentach przez 6 lat. Nie wolno

    |korygowac rzeczy typu nazwa dokumentu, numer, podpis, data wystawienia
    itd -

    |bo zahacza to o przestepstwo przeciw dokumentom, np falszerstwo albo

    |poswiadczenie nieprawdy - co jest przestepstwem zagrozonym kara wolnosci do

    |lat 3, 5 lub nawet wiecej, zaleznie od kwalifikacji.

    Nie jestem znawcą ale wydaje mi się że ktoś pomylił zagadnienia ( albo moje
    pytanie było nieszczegółowe)

    Chodzi mi o to że według mojej księgowej prowadzę błędną numeraację faktur
    i ta oto księgowa zaproponowała, aby fakturami korektami zmienić numeracje
    już wystawionych faktur. ( faktur nie jest dużo więc nie będzie z tym
    problemu) jednakże po odpowiedzi z firmy JZK - sam zdurniałem.

    Prosze o wyjaśnienie

    MAKWI