  • 1. Data: 2003-07-08 06:46:55
    Temat: korekta vat 7
    Od: "Iwona Z" <i...@w...pl>

    Proszę pomóżcie.
    Źle wypełniłam deklarację vat 7 za m-c kwiecień: odliczyłam vat z faktury za
    usługi telekomunikacyjne, a powinnam zrobić to w miesiącu następnym (termin
    zapłaty: 1 maja). Powinnam wystawić teraz korektę ale jak to się robi? Czy
    jest do tego jakiś specjalny druk?
    I przy okazji jeszcze jedno pytanie:
    Czy mogę odliczyć sobie koszty prowadzenia rachunku bankowego(nie tylko samą
    opłatę za prowadzenie rachunku ale też np. opłata za kartę płatniczą, opłata
    za wyciąg itp.?
    Nie prowadzę metody kasowej, jestem na KPiR

    z góry dziękuję za podpowiedź

  • 2. Data: 2003-07-08 15:25:40
    Temat: Re: korekta vat 7
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Iwona Z" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    (termin
    > zapłaty: 1 maja). Powinnam wystawić teraz korektę ale jak to się robi? Czy

    Nie, wystawiasz kolejny VAT-7 tym razem poprawny, dołączasz wyjąsnienia,
    kajasz się i wskazujesz wspólników i może nie wlepią mandatu...

> [...]
    samą
    > opłatę za prowadzenie rachunku ale też np. opłata za kartę płatniczą,

    Jeśli rachunek na firmę to jak najbardziej (chyba, że dany wydatek nie
    stanowił kosztu uzyskania przychodu).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-07-08 20:10:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2003, BaLab wrote:

> [...]
    >+ > jest do tego jakiś specjalny druk?
    >+
    >+ Nie, wystawiasz kolejny VAT-7 tym razem poprawny,

    ...na standardowym formularzu, ale pisząc u góry (wyraźnie !):
    KOREKTA

    >+ dołączasz wyjąsnienia,

    ...a ponieważ miało miejsce uszczuplenie należności Skarbu - również
    czynny żal, co określono jako:

    >+ kajasz się i wskazujesz wspólników i może nie wlepią mandatu...

    ...jak spełni warunki czynnego żalu - czyli dopłaci brakującą
    kwotę przed lub razem ze złożeniem papierów (! - musi być
    "już naprawione", IMHO) - to na pewno nie wlepią ! :]
    A jakby wlepili :> to pozostanie spytać premiera ile są warte
    słowa jego ministrów ;]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-07-08 23:18:28
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

> [...]
    > "już naprawione", IMHO) - to na pewno nie wlepią ! :]
    > A jakby wlepili :> to pozostanie spytać premiera ile są warte

    Może pozostawić bez korekty? Bez czynnego żalu?

    Tydzień temu na taxonline.pl czytałem, że z powodu braku w ustawie o VAT
    wyraźnej delegacji dla Ministra Finansów określenia zasad odliczania VAT z
    faktur telekomunikacyjnych (i podobnie rozliczanych) podatnik miał prawo
    zastosować ogólne zasady odliczenia VAT naliczonego - odliczyć VAT w
    miesiącu otzymania faktury lub miesiącu następnym. Komentarz opierał się na
    wyroku NSA.

    Thomasson

  • 5. Data: 2003-07-09 06:05:31
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

    Złóż korektę deklaracji, na standardowym druku w takiej postaci jaką powinna
    mieć pierwotnie, tzn. bez odliczenia VAT-u z f-ry za telekom., i do tego
    wyjaśnienie w postaci- dlaczego składasz korektę za okres taki a taki, i że
    przepraszasz za powstałą pomyłkę i w przyszłości poczynisz starania aby
    więcej ta sytuacja się nie powtórzyła. A'propos prowizji bankowych, to
    możesz ująć wszystkie koszty związane z prowadzeniem rachunku bankowego w
    KPiR jako koszt jeśli to jest rachunek firmowy.
    Pozdrawiam
    Ewa

  • 6. Data: 2003-07-09 06:10:17
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "thomasson op pl" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zastosować ogólne zasady odliczenia VAT naliczonego - odliczyć VAT w
    > miesiącu otzymania faktury lub miesiącu następnym. Komentarz opierał się
    Tylko czy ten wyrok nie dotyczy jednak starszej sprawy przed zmianami Vat
    tylko nie pamiętam czy tym w Marcu czy Pażdzierniku 2002 (niestety nie
    pamiatam dokładnie)
    To do tych zmian nie było precyzyjnie określone kiedy Vat odliczyć od usług
    telekom.itp. obecnie to raczej nie ma wątpliowości .
    Pozdrawiam Wiola

  • 7. Data: 2003-07-09 07:59:28
    Od: "Iwona Z" <i...@w...pl>

    Dzięki Wam wszystkim za pomoc