  • 1. Data: 2007-05-14 19:55:30
    Temat: korekty w KPiR a interpretacja z US
    Od: Jakub <k...@w...pl>

    witam ponownie,

    otrzymalem wlasnie odpowiedz od US w sprawie interpretacji prawa
    podatkowego i wychodzi na to, ze moge wciagnac sobie cos dodatkowo w
    koszta, czego wczesniej - dla unikniecia ewentualnych problemow - nie
    robilem.

    czy musze robic korekty wszystkich wczesniejszych miesiecy, czy tez moge
    po prostu doliczyc koszta z dniem otrzymania wiazacej interpretacji,
    ktora to upowaznia mnie do wciagniecia dodatkowych rzeczy w koszta?

    pozdrawiam,
    jakub

  • 2. Data: 2007-05-14 20:07:03
    Temat: Re: korekty w KPiR a interpretacja z US
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.05.2007 Jakub <k...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > po prostu doliczyc koszta z dniem otrzymania wiazacej interpretacji,
    > ktora to upowaznia mnie do wciagniecia dodatkowych rzeczy w koszta?

    Popraw KPiR w grudniu właściwego roku oraz skoryguj deklarację roczną,
    najmniej papierów będzie... Co do zaliczaniatego w koszta bieżące to byłbym
    sceptyczny, bo po prostu US wyjaśnił Ci, że mogłeś sobie to uznać za KUP.
    Natomiast nikt Ci wcześniej nie *zabronił* tego zaliczyć w KUP wtedy,
    prawda?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-05-14 20:17:20
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > sceptyczny, bo po prostu US wyjaśnił Ci, że mogłeś sobie to uznać za KUP.
    > Natomiast nikt Ci wcześniej nie *zabronił* tego zaliczyć w KUP wtedy,

    I jesli jesteś VATowcem i od tego kosztu mogłeś odliczyć VAT, to do kosztów
    idzie netto, VAT już właściwie przepadł (chyba ze faktury oryginalne się
    "zgubią" i wystapisz o duplikaty).

    Hmm, a możę się myle? Jeśli nie odliczyłem VAT we właściwych terminach to
    czy mogę go odliczyć poprzez dokonanie korekt odpowiednich deklaracji VAT?

  • 4. Data: 2007-05-14 20:18:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.05.2007 <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    napisał/a:

> [...]
    > czy mogę go odliczyć poprzez dokonanie korekt odpowiednich deklaracji VAT?

    A dlaczego nie?

  • 5. Data: 2007-05-14 20:45:13
    Od: Jakub <k...@w...pl>

    Samotnik wrote:
    > Popraw KPiR w grudniu właściwego roku oraz skoryguj deklarację roczną,
    > najmniej papierów będzie...

    wszystko obraca sie w ramach tego roku podatkowego. od stycznia mam
    dopiero dzialalnosc.

> [...]
    > sceptyczny, bo po prostu US wyjaśnił Ci, że mogłeś sobie to uznać za KUP.
    > Natomiast nikt Ci wcześniej nie *zabronił* tego zaliczyć w KUP wtedy,

    co racja to racja.
    do grudnia czekac nie chce, bo jeszcze w 2008 prawo podatkow sie zmieni
    i bedzie szkoda. czy zatem pozostaje mi tylko korygowanie miesiecy od
    stycznia do kwietnia?

    jakub

  • 6. Data: 2007-05-14 20:47:01
    Od: Jakub <k...@w...pl>

    s...@a...pl wrote:
    > I jesli jesteś VATowcem i od tego kosztu mogłeś odliczyć VAT, to do kosztów
    > idzie netto, VAT już właściwie przepadł (chyba ze faktury oryginalne się
    > "zgubią" i wystapisz o duplikaty).

    pod to i tak sie nie zaliczam, bo faktury sa sprzed okresu kiedy jestem
    vatowcem. ale dzieki za zwrocenie uwagi.

    pozdrawiam,
    jakub

  • 7. Data: 2007-05-15 06:05:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > wszystko obraca sie w ramach tego roku podatkowego. od stycznia mam
    > dopiero dzialalnosc.

    No to zaksięguj w bieżącym miesiącu i nic się nie przejmuj. Natomiast z
    VATem to gorzej.