  • 1. Data: 2007-05-15 07:19:57
    Temat: rozpoczecie DG - prosba o potwierdzenie
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Witam.

    Prosze o potwierdzenie - US to ten wlasciwy dla miejsca rejestracji DG? Poza
    tym jak rozpoczynam dzialalnosc od 01.06 to do kiedy musze sie do US udac?
    REGON juz mam. I czy pierwszym ZUSem do zaplacenia to bedzie ten z terminem
    10.07 za 06/2007?

    Dzieki, Marek.

  • 2. Data: 2007-05-15 09:58:09
    Temat: Re: rozpoczecie DG - prosba o potwierdzenie
    Od: <s...@a...pl>

    > Prosze o potwierdzenie - US to ten wlasciwy dla miejsca rejestracji DG?

    Przy działalnosci gospodarczej OF do PIT właściwy ze względu na miejsce
    *zamieszkania*.
    (art. 17 ordynacji podatkowej)

    Do VAT właściwy ze *względu na miejsce wykonywania czynności* podlegających
    opodatkowaniu podatkiem VAT. Jeśli prowadzisz działalność na terytorium
    objętym zakresem działania *dwóch lub więcej* urzędów skarbowych, to w
    przypadku OF urzędem właściwym jest urząd ze względu na miejsce
    *zamieszkania*.
    (atr. 3 ustawy o VAT)

  • 3. Data: 2007-05-15 10:12:04
    Od: " " <m...@g...pl>

    Dzieki, ale nie lapie do konca. Mozesz mi wyjasnic - miszkam w A, dzialalnosc
    prowadz w B i tam ja zarejestrowalem.

    M.

  • 4. Data: 2007-05-15 10:13:45
    Od: " " <m...@g...pl>

    I co znaczy OF??

  • 5. Data: 2007-05-15 10:53:35
    Od: Garvey <g...@o...pl>

    m...@g...pl napisał(a):
    > I co znaczy OF??

    OF - osoba fizyczna

  • 6. Data: 2007-05-15 10:55:34
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 15-05-2007 o 12:53:35 Garvey <g...@o...pl> napisał(a):

    > OF - osoba fizyczna

    albo Ormiański Felczer ;)

  • 7. Data: 2007-05-15 13:07:09
    Od: <s...@a...pl>

    Pierwsze: jesteś osobą fizyczną (OF) i bedziesz działać pod własną firmą
    tak?

    > Dzieki, ale nie lapie do konca. Mozesz mi wyjasnic - miszkam w A,
    > dzialalnosc
    > prowadz w B i tam ja zarejestrowalem.

    Tak się da? Nawet nie wiedzialem, ale mozliwe że tak jest. Bo normalnie:
    "Ewidencję działalności gospodarczej prowadzi gmina właściwa dla miejsca
    *zamieszkania* przedsiębiorcy, jako zadanie zlecone z zakresu administracji
    rządowej. Miejscem zamieszkania jest miejscowość, w której przebywa
    przedsiębiorca z zamiarem stałego pobytu" (art. 7a Prawa działalnosci
    gospodarczej). A przy zmianie miejsca zamieszkania art 7d.2. Prawa
    działalnosci gospodarczej.

    I teraz ja nie łapię :( Czyżbyś w zgłoszeniu podał fałszywe dane (np. -
    jesli są rózne - zamiast miejsca zamieszkania (A) miejsce zameldowania (B))?