  • 11. Data: 2004-12-22 10:32:43
    Temat: Re: koszt-grudzien, dochod-styczen
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Dec 2004, Darek Dombrowski wrote:
    [...ktoś...]
    >+ > Trzeba rozstrzygnąć podstawową sprawę: kiedy przychód został osiągnięty.
    >+ > Czyli kiedy usługa została wykonana bądź towar sprzedany (wydany).

    ...zgoda,

    >+ > W swojej poprzedniej odpowiedzi założyłem, że przychód został osiągnięty w
    >+ > styczniu, fakturowanie w grudniu jest po to, żeby np. nie wejść w kolejny
    >+ > próg w starym roku.

    ...zgoda. Ale jest problem: a "którego roku dotyczy ów koszt" ?

    >+ jest tak:
    >+ rozliczam sie ksiazka,

    ...kasowo czy memoriałowo :) ? (patrz sygnaturki niektórych grupowiczów
    - w tym moja !)
    Art. 22.4 ("koszty roku w którym zostały poniesione") czy art. 22.6
    ("jak art. 22.5 czyli roku którego dotyczą" ?)

    >+ towar + fakturke odbieram z drukarni 31 grudnia
    >+ (i chcialby go obejrzec pod katem jakosci - trochce zejdzie na to czasu)
    >+ klientowi wraz z fv zawoze 3 stycznia

    ...no to DOTYCZY ewidentnie roku następnego.

    A kiedy ew. został PONIESIONY to bardziej skomplikowana sprawa i do
    komentarzy na przełomie roku przy rozliczaniu *kasowym* (jeśli
    stosujesz) to nie będę się wtykał... poczytam (jak będą) ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)