  • 1. Data: 2004-12-21 19:18:02
    Temat: koszt-grudzien, dochod-styczen
    Od: "www.ad.com.pl" <d...@a...com.pl>

    witam,
    czy moge od podwykonawcy przyjac fv w grudniu
    a swojemu klientowi za ta prace wystawic w styczniu

    pozdrawiam grupe
    Darek

  • 2. Data: 2004-12-21 20:52:54
    Temat: Re: koszt-grudzien, dochod-styczen
    Od: "MooSHEL" <m...@w...pl>

    Użytkownik "www.ad.com.pl" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    > witam,
    > czy moge od podwykonawcy przyjac fv w grudniu
    > a swojemu klientowi za ta prace wystawic w styczniu

    A kosztem uzyskania jakiego przychodu będzie ten koszt?!?!?!?

    MooSHEL

  • 3. Data: 2004-12-21 21:02:06
    Od: "www.ad.com.pl" <d...@a...com.pl>

    > A kosztem uzyskania jakiego przychodu będzie ten koszt?!?!?!?
    >
    > MooSHEL

    nie kumam pytania

    Darek

  • 4. Data: 2004-12-21 21:36:33
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik MooSHEL <m...@w...pl>
    w wiadomości <news:cqa2o3$8d7$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Użytkownik "www.ad.com.pl" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A kosztem uzyskania jakiego przychodu będzie ten koszt?!?!?!?

    przychodów przyszłych okresów?

    --
    + How do I determine which Cumulative Fix package is installed? +++
    + How do I determine if the latest Cumulative package is installed?

  • 5. Data: 2004-12-21 23:03:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Dec 2004, www.ad.com.pl wrote:

> [...]
    > +
    > + > A kosztem uzyskania jakiego przychodu będzie ten koszt?!?!?!?

    Proste.
    Nie podałeś czy rozliczasz się kasowo czy memoriałowo.
    Zakładając że memoriałowo - to fakturę owszem, przyjąć można
    w grudniu. Ale *kosztem* będzie dopiero w styczniu !!
    (to na wypadek jakby ktoś ;) kombinował że w tym roku sobie
    obniży dochód a w przyszłym podepnie się pod 19% i będzie miał
    cały dochód "w niskiej skali" :)).

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&sa
    fe=off&threadm=Pine.WNT.4.50.0302191256090.-40078939
    -100000%40k6-2.portezjan.zabrze.pl&rnum=2&prev=/grou
    ps%3Fq%3D%2B-Re:%2Bgroup:*.podatki%2Bauthor:gotfryd%
    26hl%3Dpl%26lr%3D%26c2coff%3D1%26safe%3Doff%26as_drr
    b%3Db%26as_mind%3D12%26as_minm%3D12%26as_miny%3D2002
    %26as_maxd%3D21%26as_maxm%3D2%26as_maxy%3D2003%26sel
    m%3DPine.WNT.4.50.0302191256090.-40078939-100000%254
    0k6-2.portezjan.zabrze.pl%26rnum%3D2

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-21 23:07:40
    Od: "MooSHEL" <m...@w...pl>

    > nie kumam pytania

    Może trochę niejasno napisałem. Może lepiej będzie:
    "a kosztem uzyskania jakiego przychodu będzie ta faktura od podwykonawcy"?

    A teraz jaśniej:
    w podatkach funkcjonuje tylko jeden rodzaj kosztów. koszty poniesione W CELU
    uzyskania przychodu, czyli koszty uzyskania przychodu. W dużym uogólnieniu i
    nie do końca ściśle: abyś mógł mieć koszt, powinienieś mieć jakiś przychód.

    Teraz spójrz na ten art. i powinno być wszystko jasne:
    "Art. 15 ust. 4. Koszty uzyskania przychodów są potrącalne tylko w tym roku
    podatkowym, którego dotyczą, tj. są potrącalne także koszty uzyskania
    poniesione w latach poprzedzających rok podatkowy, lecz dotyczące przychodów
    roku podatkowego oraz określone co do rodzaju i kwoty koszty uzyskania,
    które zostały zarachowane, chociaż ich jeszcze nie poniesiono, jeżeli
    odnoszą się do przychodów danego
    roku podatkowego, chyba że ich zarachowanie nie było możliwe; w tym
    przypadku są one potrącalne w roku, w którym zostały poniesione."

    Pozdr,
    MooSHEL

  • 7. Data: 2004-12-21 23:18:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Dec 2004, 'Tom N' wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > A kosztem uzyskania jakiego przychodu będzie ten koszt?!?!?!?

    ..zakładając że mowa o KPiR to o "okresach" w znaczeniu PK mowy nie ma :)
    Ale skoro to koszt przychodu "punktowego" to właśnie do tego przychodu
    na memoriale się odniesie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2004-12-21 23:20:58
    Od: "MooSHEL" <m...@w...pl>

    > Użytkownik MooSHEL <m...@w...pl>
    > w wiadomości <news:cqa2o3$8d7$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

    > przychodów przyszłych okresów?

    Trzeba rozstrzygnąć podstawową sprawę: kiedy przychód został osiągnięty.
    Czyli kiedy usługa została wykonana bądź towar sprzedany (wydany).

    W swojej poprzedniej odpowiedzi założyłem, że przychód został osiągnięty w
    styczniu, fakturowanie w grudniu jest po to, żeby np. nie wejść w kolejny
    próg w starym roku. Ale być może jest odwrotnie - wypowiedzieć się musi
    autor.

    Pozdr,
    MooSHEL

  • 9. Data: 2004-12-22 05:38:48
    Od: "Darek Dombrowski" <d...@a...com.pl>

> [...]
    > styczniu, fakturowanie w grudniu jest po to, żeby np. nie wejść w kolejny
    > próg w starym roku. Ale być może jest odwrotnie - wypowiedzieć się musi

    jest tak:
    rozliczam sie ksiazka,
    towar + fakturke odbieram z drukarni 31 grudnia
    (i chcialby go obejrzec pod katem jakosci - trochce zejdzie na to czasu)
    klientowi wraz z fv zawoze 3 stycznia
    Darek

  • 10. Data: 2004-12-22 10:27:40
    Od: "Ecto " <e...@...plNOSPAM>

    On 2004-12-21, MooSHEL <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > nie do końca ściśle: abyś mógł mieć koszt, powinienieś mieć jakiś przychód.

    to ja sie podepne z pytaniem troche w temacie.

    jestem ryczaltowcem, wiec kosztow jako takich nie mam. chcialbym jednak kupic
    troche przyrzadow/narzedzi/itp (nie lapia sie kwotowo srodki trwale), ktore sa
    potrzebne do przyszlej (ewentualnej) dzialalnosci. jako iz jestem VATowcem, to
    chcialbym sobie ladnie poodliczac vat za to. czy US moze sie do tego doczepic?

    --
    Ecto