  • 1. Data: 2011-02-04 19:46:45
    Temat: koszt własny sprzedaży
    Od: "Agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    Jak wyliczyć koszt własny sprzedaży towarow w sklepie.
    Jest mi to potrzebne do ustalenia wartości która jest potrzebna do
    wyliczenia zaliczki na podatek dochodowy.
    Dopiero zaczynam prace w ksiegowosci dlatego nie bardzo sie orientuje co z
    czym sie "je"
    Proszę o pomoc

  • 2. Data: 2011-02-04 19:49:52
    Temat: Re: koszt własny sprzedaży
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Agnieszka wrote:

    > Jak wyliczyć koszt własny sprzedaży towarow w sklepie.
    > Jest mi to potrzebne do ustalenia wartości która jest potrzebna do
    > wyliczenia zaliczki na podatek dochodowy.

    Ciekawi mnie bardzo skąd się bierze taka pozycja
    w ustalaniu zaliczki?

  • 3. Data: 2011-02-04 20:21:25
    Od: "Agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    tzn wiem ze takie cos jest potrzebne

  • 4. Data: 2011-02-04 20:38:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Agnieszka wrote:
    > tzn wiem ze takie cos jest potrzebne

    Hmmm, do wyliczenia zaliczki, to raczej chyba nie, ale
    do jakichś czarów związanych z rachunkowością, to i owszem.
    Tam sobie (w ustawie o rachunkowości) poszukaj .

  • 5. Data: 2011-02-07 10:13:29
    Od: "mkgp" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4d4c57a4$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jak wyliczyć koszt własny sprzedaży towarow w sklepie.
    > Jest mi to potrzebne do ustalenia wartości która jest potrzebna do
    > wyliczenia zaliczki na podatek dochodowy.

    Moim zdaniem w celu obliczenia podatku dochodowego powinnaś wziąć przychody
    i odjąć od nich koszty.
    Koszty to wartość sprzedanych towarów. I tutaj zależy w jakich cenach
    ewidencjonujesz towary w sklepie:
    1 - w cenie zakupu - to co wydano (sprzedano) to jest koszt,

    2 - w cenie sprzedaży detalicznej - wtedy musisz od tego co sprzedano odjąć
    zrealizowaną marżę i VAT dotyczące tych towarów. I to będzie wartością
    sprzedanych towarów.

    Musisz również wziąć pod uwagę pozostałe koszty sklepu - media, opłaty itd.

    mkgp