    Date: Mon, 18 Apr 2005 20:30:58 +0200
    From: Sith <"sith4[at"@]tlen[dot]-wywalic[dot].pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: kpir, srodek trwaly, podatek od nieruchomosci

    heya,

    Jesli moglbym prosic o pomoc to bylbym dzwieczny, bylem w paru biurach
    rachunkowych i tyle ile ksiegowych to tyle skrajnych opinii, mianowicie.

    1)------------
    Co wiem juz wiem:
    Zakupilem bud. biurowy jako os. fizyczyna, nastepnie otworzylem d.g jako
    os. fiz. teraz wiem ze moge protokolem przekazania przekazac ww. bud. do
    dg.fiz. wprowadzic jako s.t. i zaczac go amortyzowac.

    Pytanie:
    W jaki sposob okreslic wartosc ww. bud. do amortyzacji czy wg aktu
    notarialnego(de facto nabycia) czy wg wartosci rynkowej, powiedzmy wg
    akt. not wartosc = 5 tys. zl a rynkowa 20 tys. zl.

    2)------------
    Koszty zwiazane z podatkami od nieruchomosci. Urzad Gminy przyslal mi
    tytul wykonawczy dot. podatkow z okreslonymi terminami platnosci 4 raty
    w roku(bynajmniej nie kwartalne tylko na chybil trafil wg UG :))

    Pytanie:
    W ktorej kolumnie moge je wprowadzic i jak je ksiegowac czy zgodnie z
    data i kwota ich poniesienia czy rozbic na 12 miesiecy i ksiegowac w
    kazdym miesiacu po trochu nie zaleznie od daty platnosci podatku ?

    Z gory i wielkie dzieki za pomoc :)

    --
    pozdroofki
    sith