  • 1. Data: 2005-04-18 18:30:58
    Temat: kpir, srodek trwaly, podatek od nieruchomosci
    Od: Sith <"sith4[at"@]tlen[dot]-wywalic[dot].pl>

    heya,

    Jesli moglbym prosic o pomoc to bylbym dzwieczny, bylem w paru biurach
    rachunkowych i tyle ile ksiegowych to tyle skrajnych opinii, mianowicie.

    1)------------
    Co wiem juz wiem:
    Zakupilem bud. biurowy jako os. fizyczyna, nastepnie otworzylem d.g jako
    os. fiz. teraz wiem ze moge protokolem przekazania przekazac ww. bud. do
    dg.fiz. wprowadzic jako s.t. i zaczac go amortyzowac.

    Pytanie:
    W jaki sposob okreslic wartosc ww. bud. do amortyzacji czy wg aktu
    notarialnego(de facto nabycia) czy wg wartosci rynkowej, powiedzmy wg
    akt. not wartosc = 5 tys. zl a rynkowa 20 tys. zl.

    2)------------
    Koszty zwiazane z podatkami od nieruchomosci. Urzad Gminy przyslal mi
    tytul wykonawczy dot. podatkow z okreslonymi terminami platnosci 4 raty
    w roku(bynajmniej nie kwartalne tylko na chybil trafil wg UG :))

    Pytanie:
    W ktorej kolumnie moge je wprowadzic i jak je ksiegowac czy zgodnie z
    data i kwota ich poniesienia czy rozbic na 12 miesiecy i ksiegowac w
    kazdym miesiacu po trochu nie zaleznie od daty platnosci podatku ?

    Z gory i wielkie dzieki za pomoc :)

    --
    pozdroofki
    sith

  • 2. Data: 2005-04-19 08:20:54
    Temat: Re: kpir, srodek trwaly, podatek od nieruchomosci
    Od: "M.B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sith" <"sith4[at"@]tlen[dot]-wywalic[dot].pl> napisał w
    wiadomości news:4263fafd$0$27722$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
    > notarialnego(de facto nabycia) czy wg wartosci rynkowej, powiedzmy wg akt.
    > not wartosc = 5 tys. zl a rynkowa 20 tys. zl.

    Od wartości nabycia - art. 22gUstawy o PDOF

> [...]
    > i kwota ich poniesienia czy rozbic na 12 miesiecy i ksiegowac w kazdym
    > miesiacu po trochu nie zaleznie od daty platnosci podatku ?

    Księguje się przez 12 m-cy ratalnie niezależnie od zapłaty, w kol. 14
    pozostałe wydatki