  • 1. Data: 2004-11-17 11:49:04
    Temat: kredyt - dwóch krdytobiorców
    Od: Andrzej Solich <a...@n...pl>

    Witam,

    Nie wiedziałem, czy posłać na psp czy pspp, ale zakładam, że większość
    i tak czyta obie grupy :-)

    Chodzi o taki problem. Zakup samochodu na kredyt. Faktura VAT
    wystawiona będzie na firmę A, samochód będzie zarejstrowany na
    właściciela firmy A, natomiast umowa kredytowa będzie spisana na firmę
    A i na firmę B (z tego co się dowiedziałem, to nie jest podżyrowanie
    kredytu, i w związku z tym firma B jest też tutaj kredytobiorcą).

    Faktura VAT będzie rozliczona w firmie A, samochód trafi do EŚT
    również do firmy A, i wszelkie koszty z nim związane (w tym
    amortyzacja) będą rozliczane tylko i wyłącznie w firmie A.

    Czy US może mieć jakiekolwiek wątpliwości co do prawidłowości
    rozliczeń w przypadku, gdy umowa kredytowa będzie spisana na dwa
    niezależne podmioty gospodarcze (jednoosobowe DG)? Czy w ogóle US czy
    jakiejkolwiek innej instytucji interesuje w ogóle kto zaciągnął
    kredyt? Czego można się obawiać przed podpisaniem takiej umowy
    kredytowej?

    Serdecznie pozdrawiam
    AS