  • 1. Data: 2004-11-17 09:59:02
    Temat: ewidencja przychodow (ryczalt)
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    mam problem z zalapaniem skad sie wziela kwota koncowa:
    http://tiny.pl/jp3 (scan z ksiazki)
    na zakreslona na czerwono. Gdybym po prstu odjal kwoty zakreslone na zolto
    od
    Podatku ryczaltowego (kolumna Przychod) to wyszlo by na koniec okolo 450
    wiec
    teraz mam zagadke (juz od kilku dni), pomoglby mi ktos ja rozwiazac? :)

    Pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2004-11-17 12:25:47
    Temat: Re: ewidencja przychodow (ryczalt)
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    I jeszcze pytania zwiazane z dekleracjami PIT. ( jakby nie mozna bylo
    wprowadzic jednej uniwersalnej ! :-( )

    a.
    Czy będąc ryczałtowcem uzyskując przychody opodatkowane na zasadach
    ogólnych po za dzialalnioscia Gosp.
    rozliczam sie za pomoca formularza PIT 30. (pomijam PIT 28 w ktorym
    przychody z ryczaltu wpisuje) ?

    Czy wtedy nie ruszam PIT 5?
    b.
    Czy PIT 5 wypełniaja
    - osoby nie prowadzace DG
    -osoby prowadzace DG procz ryczaltowcow, ktore osisagaja przychody po za
    prowazdona DG?

    Czy wtedy osoby z punktu b. nie wypelniaja PIT 30?

    Pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2004-11-17 13:50:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Nov 2004, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ Czy będąc ryczałtowcem uzyskując przychody opodatkowane na zasadach
    >+ ogólnych po za dzialalnioscia Gosp.

    ..na przykład - z najmu, tak ?

    >+ rozliczam sie za pomoca formularza PIT 30. (pomijam PIT 28 w ktorym
    >+ przychody z ryczaltu wpisuje) ?
    >+
    >+ Czy wtedy nie ruszam PIT 5?

    Ja zeznaję iż w tym poście w którym pisałem o KPiR i najmie myślałem
    o PIT-5 i najmie właśnie.
    Sciągnij sobie i przeczytaj nagłówek ;> !
    Przenaczony dla:
    - prowadzących DG
    - uzyskujących przychody z najmu...

    >+ b.
    >+ Czy PIT 5 wypełniaja
    >+ - osoby nie prowadzace DG

    Może się zdarzyć.

    >+ -osoby prowadzace DG procz ryczaltowcow, ktore osisagaja przychody po za
    >+ prowazdona DG?

    Teraz to namieszałeś pojęciami że głowa boli :]
    A dywidenda z akcji jakiejść spółki to w twoim rozumieniu "poza DG"
    czy nie ? ;)
    I ci ryczałtowcy to są w DG czy poza DG ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-11-17 16:20:24
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > ..na przykład - z najmu, tak ?

    no powiedzmy ze tak. A mozna jeszcze z czegos? (procz najmu, dzierwzawy)

> [...]
    > o PIT-5 i najmie właśnie.
    > Sciągnij sobie i przeczytaj nagłówek ;> !

    to jeszcze jedno pytanie powiedzmy ze na kilku jest napisane dla
    prowadzacych DG to wszystkie
    musze wypelniac? :)

    > Może się zdarzyć.

    w jakich przypadkach?

    > Teraz to namieszałeś pojęciami że głowa boli :]

    wiem, sam sieniezle zakrecilem czytajac o tym

    > A dywidenda z akcji jakiejść spółki to w twoim rozumieniu "poza DG"
    > czy nie ? ;)

    no po za nia. (chyba)

    > I ci ryczałtowcy to są w DG czy poza DG ? :)

    a to zalezy, jak maja dochody z najmu ktory nie ma zwiazku z DG to po za,
    wiec w i poza :)

    P.

  • 5. Data: 2004-11-17 18:21:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ no powiedzmy ze tak. A mozna jeszcze z czegos? (procz najmu, dzierwzawy)

    Trochę jest... zajrzyj do ustawy. Chyba "posługa duszpasterska" czy
    jak tam zapisano może być "ogólnie" albo ryczałtem...

> [...]
    >+ > - uzyskujących przychody z najmu...
    >+
    >+ to jeszcze jedno pytanie powiedzmy ze na kilku jest napisane dla

    Ależ nie :)
    Tylko NIEKTÓRE - te które dotyczą tego wyboru którego dokonałeś.

    >+ > >+ b.
    >+ > >+ Czy PIT 5 wypełniaja
    >+ > >+ - osoby nie prowadzace DG
    >+ >
    >+ > Może się zdarzyć.
    >+
    >+ w jakich przypadkach?

    No dyć w razie najmu... nie widać ??!

> [...]
    >+
    >+ a to zalezy, jak maja dochody z najmu ktory nie ma zwiazku z DG to po za,

    Nie zaokrąglasz aby ? :)
    Z najmu można RÓWNIEŻ opodatkować się na zasadach ogólnych - LUB
    ryczałcie ewidencjonowanym ("od przychodu").
    *Podobnie* jak przy DG.
    Ale *niezależnie* od DG - masz 4 kombinacje do wyboru :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)