  • 1. Data: 2006-06-17 06:03:34
    Temat: książeczka mieszkaniowa w banku - przekazanie
    Od: "jojo" <c...@o...pl>

    Witam,

    moi rodzice maja oszczednosciowy rachunek o charakterze mieszkaniowym. Jako,
    że sami nie beda juz budowac chca przekazac ja mnie. Czy takie przekazanie
    skutkuje obowiazkiem podatkowym? Jesli tak to jakim i czy mozna jakos
    zminimalizowac te koszty.

    pozdrawiam
    --
    cx

  • 2. Data: 2006-06-17 06:13:42
    Temat: Re: książeczka mieszkaniowa w banku - przekazanie
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    jojo wrote:
> [...]
    > że sami nie beda juz budowac chca przekazac ja mnie. Czy takie przekazanie
    > skutkuje obowiazkiem podatkowym? Jesli tak to jakim i czy mozna jakos

    Ustawa o podatku od spadków i darowizn

    Art. 4.
    1. Zwalnia się od podatku:

    6) nabycie w drodze darowizny praw do rachunku oszczędnościowokredytowego
    przez małżonka, wstępnych, zstępnych, rodzeństwo oraz osobę
    pozostającą faktycznie we wspólnym pożyciu małżeńskim z posiadaczem
    rachunku oszczędnościowo-kredytowego w kasie mieszkaniowej, pod
    warunkiem przeznaczenia środków zgromadzonych na tym rachunku na cele
    mieszkaniowe;