    From: "Graszka" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: książka o KPiR
    Date: Mon, 30 Jan 2006 11:26:03 +0100

    Użytkownik "mk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:43ddcb82@news.home.net.pl...
    > Witam
    > Szukam jakiejś przystępnej dla nieksięgowego, książki o KPiR.
    > Fajnie jakby była jak najnowsza (pod wzgledem przepisów).
    > Może ktoś coś polecić z doświadczenia?

    Z doswiadczenia nic nie polecę, bo gdy ja zaczynałam swoją przygodę z
    podatkami kupiłam wprawdzie parę pozycji na powyższy temat, ale i tych
    książek i tych wydawnictw już pewnie nie ma na rynku.
    Na początek proponuję zapoznanie się z rozporządzeniem min. fin. z dnia 26
    sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów (często tekst jest zamieszczony w gotowych podatkowych kpir,
    takich do prowadzenia ręcznego). Ponadto w każdym Urzędzie Skarbowym jest
    punkt sprzedaży różnych druków, poradników itp. i tam znajdziesz na pewno
    jakąś pozycję (najlepiej taką z przykładowymi księgowaniami na każdą okazję,
    gdzie masz nie tylko opis ale też wzór wypełnionej kpir). Dodatkowo - jak to
    zawsze radzi Gotfryd - przeczytaj posty na tej grupie z ostatniego pół roku
    przynajmniej, co da ci jako taki pogląd w temacie podatki. No i na koniec -
    pytaj o to, czego nie rozumiesz, bo za brak wiedzy na tym polu można
    niestety słono zapłacić.
    Wszystkiego dobrego na tej nowej, wyboistej drodze życia, Graszka.