eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiksięgowanie towarów handlowych › księgowanie towarów handlowych
  • Data: 2008-02-19 22:38:07
    Temat: księgowanie towarów handlowych
    Od: Cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam!

    Moja żona założyła sobie firmę produkcyjno-handlową opodatkowaną na
    zasadach ogólnych. W związku z tym mam kilka pytań odnośnie księgowania.

    Księgowość prowadzona jest w programie Mała Księgowość Rzeczypospolitej.

    Zakup towarów handlowych zapisałem w kol. 10 KPR, pozostałe wydatki (np.
    zakup książek, mat. biurowych itp. w kolumnie 13.

    Gdy wygenerowałem sobie na próbę PIT 5 to kwoty z kol. 10 jak i z kol.
    13 zostały zsumowane i wykazane w polu 20 PIT-5 (koszty uzyskania
    przychodu).

    Pytanie: Czy jest to wyliczenie prawidłowe?, bo gdy czytałem ustawę o
    podatku dochodowym od osób fizycznych, to zrozumiałem, że trzeba
    najpierw zrobić remanent i dopiero różnice między remanentem końcowym a
    początkowym można zaksięgować jako koszt uzyskania przychodu. Jak to jest?

    Czy do chwili przekroczenia dochodu wolnego od podatku nie ma obowiązku
    sporządzania PIT-5?

    Czy obecnie w ogóle trzeba ten dokument sporządzać?


    Pozdrawiam

    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1